Mjara Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hei ! Jeg og min samboer flyttet inn i en ny leilighet første helgen i September. Vi hadde da ringt og bestilt internett fra Canal Digital. Vi mottok modeme, og alt fungerte ganske fint ! Ventet bare på installatøren. Kan ærlig innrømme at vi koblet inn modeme før installatøren kom. Og internette fungerte helt fint ! Vi testet det gjevnlig på bredbåndstester, og det lå alltid ganske stabilt. Installatøren kom og monterte modeme. Han testet også singalene. Han sa til oss at det var litt dårlige singaler, men at dette ikke skulle være ett problem. Hvis det skulle være ett problem, skulle Canal Digital ringe oss, og gi oss ett tilbud på kabel osv. Dette var da på onsdag den 25.09. Fredagen kom og plutselig funket ikke internette. Dette la vi ikke merke til før på kvelden. Vi tok da og ringte dem, og fikk beskjed om at, vi hadde avbestilt ? Jeg ble ganske frustrert og sa at dette ikke stemte. Litt etterpå sa kundebehandlern at, nei det var pågrunn av dårlig signaler og det derfor hadde blitt annulert.. Jeg forklarte hva installatøren hadde sagt og fikk bare beskjed om at nei, det var ikke noe de kunne gjøre.. Min samboer tok og ringte dem neste morgen, vi fikk da beskjed om at det hadde skjedd en feil. Og at de skulle kontakte installatøren på mandag, og ringe oss etterpå. Mandagen kom, og ingenting skjedde. Vi tok og ringte dem igjen. Da ble vi enige om at det skulle komme en ny montør og skjekke singalene. Noen timer etterpå fikk vi melding på telefonen at dette hadde da blitt avbestilt. Jeg snakket med Canal Digtial, og fikk beskjed om at det hadde blitt avbestilt for at det ikke var noe de kunne gjøre ??I dag fikk vi svigermor til og ringe. Hun fikk beskjed om at alt var en feil, og at det skulle være ordnet i morgen, og at dem da skulle ringe oss. Vell.. Ett par timer etterpå fikk jeg en telefonen av en meget mindre hyggelig dame. Jeg fikk klar beskjed om at de eneste mulighetene jeg hadde var og retunere modeme, eller og betale for en ny kabel,, osv. Så vi kunne motta bedre signaler... Det som er så merkelig med hele saken er at de som leide her før oss hadde Canal Digtial som leverandør for internett. Og det var ikke noen problemer da ? Jeg vil bare ha hjelp med hva slags rettigheter jeg har. Om det er noe vi kan gjøre for at det skal komme en ny installatør, og sjekke disse signalene. Canal Digital vil ikke høre på oss.. Og absolutt ikke hjelpe oss. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Har selv opplevd dårlig service hos Canal Digital, ikke juridisk motivert men jeg anbefaler på generelt grunnlag å benytte en annen leverandør. Lenke til kommentar
bas Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Har du gått i den klassiske fella og prate med forskjellig kundebehandler hver gang? Be alltid om navn, og gjerne direktenummer slik at du så langt det er mulig forholder deg til samme person. Det blir erfaringsmessig bare kål med mange forskjellige på samme sak, og spesielt en sak ingen sannsynligvis vil ha. Heller ikke noe sjakktrekk å blande inn svigermor Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det er akkurat det du nevner her CD og Telenor er litt vanskelige. Sier systemet for dårlige signaler/for lang avstand fra sentral/for dårlig dokumenterte støymarginer, er det liten sjans for å få abonnement, selv om det i praksis ofte er mulig. For at Telenor/CD skal tilby deg bredbånd MÅ de være sikre på at det er av tilfredsstillende kvalitet. Det er nettopp derfor NextGentel ofte tilbyr bredbånd der Telenor ikke vil eller gir deg bedre hastigheter enn Telenor vil, enda Telenor eier linja. De blåser i hva Kapaks sier, og prøver likevel på kundens risiko, uten å informere selvsagt, og ofte går det greit. Sørg for å få en kontaktperson i CD, og be vedkommende om å videreformidle/sende sak om problemet til ansvarlig operations-avdeling. Be gjerne om bekreftelse via e-post, ikke fordi du ikke stoler på vedkommende, men fordi du ønsker oppdatering rundt akkurat denne saken (og for all del, ikke begynn å dra inn andre saker eller provoser). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå