Bruker-163290 Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Heisann. Jeg har ganske god datakunnskap når det kommer til stasjonære, men svært lite når det kommer til bærbare. Jeg lurer på om det er mulig å bytte skjermkort på en bærbar? Jeg har en MSI Gt70 17,3" (0NC, 2012 modell) med et GTX670m kort i. Er det noen som oppgraderer bærbare, tenkte å høre om jeg kunne sette inn etpar rambrikker til og bytte ut med et 680 eller aller helst 780 kort. Er dette noe man kan gjøre selv, er det noen firmaer som tar slike jobber der ute? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 I 99% av tilfellene kan du ikke bytte skjermkort. Du kan muligens sette inn mer RAM eller bytte ut RAM-en som står i. Bærbare har store begrensninger mtp. strøm og varme. Det er derfor du har et GTX670m-kort. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg tenkte å bytte med et 680m kort eller et 780m. Denne maskinen kommer med det standard (680m altså), Har de kabinettspesifikke kjølere eller er kjølerne standardiserte, noen som vet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 http://forum-en.msi.com/index.php?topic=160999.0 MSI does not support upgrading a notebook GPU mainly due to the thermal design of the notebook and the used thermal module.Most times the stock thermal unit does not fit on the replacing MXM module.MSI does not prohibit upgrading the GPU, but all is done at your own risk. The bios does not exclude any GPUs by means of a white list so you'll basically have a 50-50% shot of getting it working. No other GPUs are tested than the one the notebook came with.Make sure the power requirements of the GPU match so the chance of thermal issues reduces. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Ah i see, da blir det ny bærbar som jeg fryktet. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå