twoeyes Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Kamerahus: Canon EOS 6D 5D MkII Objektiv: Zeiss Makro-Planar T* 2/100 ZE Deltakernivå: Pingle denne gangen Annet: Får se om det utkrystalliserer seg et tema etterhvert: Forenkling, nedtonede farger eller kanskje svart/hvitt, mønster og repetisjon er mulige tematiske innfallsvinkler. Bildene på Flikcriver Endret 17. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Bokeh! Bokeh! ....njaaa, litt måtehold denne gangen, blir nok bilder helt uten også. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) 6.oktober OK, here we go.... Regn, vind og mørke kvelder gjør forholdene utrivelige for makrofotografen, og stativet bortimot uunværlig. Blir tøft nok å pingle seg gjennom denne festen. f/11 - 0,8s - ISO 100 - stativ: HD-versjon Endret 9. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det må jeg si. Tilsynelatende et tilfeldig bilde av skogbunnen ved første øyekast. Men nå man ser nærmere er det knivskarpt og spesielt bladene har en behagelig stofflighet ved seg. Vet ikke om det er objektivet eller fotografen eller kombinasjonen som skal ha mest skryt, men det overrasket meg hvor behagelig det var i full størrelse. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Enig med k.n.b. Det som overrasket mest var mengden av ting som var i fokus Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Takk for kommentarer, har lagt til EXIF for bildet, med blender 11 og kameraet på stativ rettet nedover mot en ganske plan bakke begynner jo dette å ligne en slags reprofotografering, og det meste blir skarpt. Makro-Planaren er godt egnet for slikt, og tekstur og stofflighet er nok noe jeg jobber videre med i festen, men noe uskarpt blir det nok også før eller siden.... ...og bildet funker nok best i full størrelse. Har lagt til noen "HD-versjoner" Endret 9. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) 7. oktober: f/4 - 1/80s - ISO 320 Ny studie av skogbunnen, jeg har prøvd å løfte kameraet opp fra loddrett posisjon, men forløpig synes jeg dette er det mest interessante... En annen blender ihverfall Endret 7. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Likte det første bildet best. Bra skarphet og mange detaljer. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Høst så det holder! Henger meg på k.n.b. i analysen av det første, som jeg synes er lekkert som fy. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) 8. oktober Høstens gull revisited. f/11 - 8s - ISO 100 - stativ: HD-versjon Endret 11. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Liker det første bildet godt. Ser ut som stjerner! Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) 11. oktober Kjører på med flere plane makrolandskaper... f/8 - 1/8s - ISO100 - stativ: HD-versjon Endret 11. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
egilh Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Fine høstbilder. Pene farger og herlig skarphet. Bra levert av både objektiv og fotograf Lenke til kommentar
dandelion Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Helt fantastisk hvordan du kan gjøre noe så grått og trist til et spennende og fint motiv! Mikrolandskapene dine er en fornøyelse! Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Flotte bilder! Likte spesielt nr 1 og ikke minst nr 4. Veldig flott! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Oi, her kjører du knallhardt på med det du kaller "plane makrolandskaper". Holder du ut med dette blir jeg imponert (noe jeg for så vidt er allerede). Synes 8. er hakket bedre enn 7. Antakelig fordi du er nærmere på, og det derfor fremstår som mindre rotete. Så kommer du i dag med et bilde som slår de to foregående ned i støvlene. Veldig flott, med dråper, et vell av mikrodetaljer og duse fargenyanser. Helt på høyde med det første bildet, om ikke enda bedre. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Er helt enig i det k.n.b påpeker. Det siste bildet er det beste. Vanndråper er aldri feil Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det første bildet er favoritten så langt, men det aller siste ga meg en liten følelse av tjern. Flotte vanndråper var det også Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 11. Oktober og det første er favoritter så langt. Fine bilder av ting man ikke nødvendigvis legger merke til eller ser når man er ute å går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå