Gå til innhold

Leie stol i frisørsalong

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig med min frisørutdanning og er på jakt etter jobb. Har fått tilbud om å leie stol i en salong, noe jeg føler kan gi meg mye muligheter men så er det dette med å melde seg selvstendig næringsdrivende da og alt som dette medfølger...

Er det noen som leier stol som kan gi meg råd og veiledning, hva bør jeg tenke på av utgifter, inntekter osv, hvor mye skal man legge i dette her? Bør jeg ha startkapital osv osv..

Setter stor pris på den hjelp jeg kan få vedrørende å være selvstendig næringsdrivende.

På forhånd Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å starte eit firma er ikkje så vanskelig.

Det med utgifter og inntekter vil være avhengig av kva slags avtale dette er. Eg veit ikkje om dette er vanlig praksis innanfor frisørfaget, men umiddelbart så slår det meg som problematisk å drive eit firma i lokalet til eit anna firma. Skal din frisørstol ha eigen profil og logo f.eks? Skal dere konkurrere om dei samme kundane? Vil stolen være reservert for kun deg og dine kunder eller kan frisørsalongen bruke eller leige din stol etter behov?

Er dette eigentleg ei franchise ordning der du mot betaling får bruke lokalitet, systemer og profilering frå eit anna firma?

Desverre så er denne forrettningsmodellen såpass ukjent at eg ikkje kan hjelpe deg noke særlig.

Du bør uansett sjekke nærmare kva ein slik leigeavtale vil innebære, for alt eg veit så kan dette være eit veldig bra tilbud. Men personleg så ville eg ha sett meir på å få ein vanlig jobb sidan du er heilt nyutdanna. Det er noke lettare å starte nytt firma dersom du har litt meir erfaring frå faget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...