Gå til innhold

Kamptråd - Champions League våren 2014

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis Daniel Braaten hadde vært heldig i første kamp og fått en hat-trick og blitt skadet på slutten av kampen og ut året, så hadde han altså vært den beste spilleren i Champions League gruppespillet?

Haha, skyt meg på mandag!

"Player must have 2+ apps."

To hat-trick i så fall.

Lenke til kommentar

Så hvis Daniel Braaten hadde vært heldig i første kamp og fått en hat-trick og blitt skadet på slutten av kampen og ut året, så hadde han altså vært den beste spilleren i Champions League gruppespillet?

Haha, skyt meg på mandag!

Hvis han har et høyt snitt i 2 kamper er det klart at det er større sjanse for at han vil ha et bedre snitt enn en som spiller bra over 5-6 kamper.

Sjansen er jo da større for at snittet til spilleren som spiller 5 kamper blir lavere enn han som spilte 2 kamper, da det vil være større "slingringsmonn" i mangel av et bedre ord.

Så hvis man kun bedømmer snitt de kampene spillerne har spilt, så er den "tabellen" riktig.

Men selvfølgelig gir ikke tabellen et 100% riktig bilde, den gir oss kun tall.

Dette blir jo som pasnings-statistikker.

Hvis jeg slår 1 pasning til medspiller vil jeg jo ha en bedre treffprosent enn en som slår 98 presise pasninger av 100 til en medspiller.

Tallene sier da at jeg har 100% uttelling, mens den andre har 98%.

Derfor det er viktig å ikke se seg blind på tall-statistikk men faktisk se hva de tar utgangspunkt i og hva de konklusjonen er basert på.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Poenget er at de der på en måte "kårer" den beste spilleren, i tillegg til å legge ved rating på hver enkelt spiller. Men ja, jeg forstår at dette kun går på statistikk.

Det er vel bare litt provoserende å se han jævla gnomen poppe opp som den "beste" når han bare har spilt 3 kamper.

Ronaldo hadde 8 mål på 4 kamper og scoret "bare" 1 mål i kamp nr 5, og satte med det ny rekord på antall mål i gruppespill. Også kommer det stygge trynet til Messi opp som vanlig.

I know, jeg er en bitter Real Madrid fan :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...