.AN.XVIII.IV:. Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Det er ingen hokus-pokus å overklokke en k-prosessor. Alt du behøver er å øke multiplikatoren, og muligens spenningen når du kommer høyt nok. ... Hvordan gjør jeg det, da? Er det inne på BIOS? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hvordan gjør jeg det, da? Er det inne på BIOS? Ja. :-) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Å kjøpe 120hz skjerm hjelper ikke akkurat på spillopplevelsen din Se heller om du klarer å holde en stødig 60hz for så å tenke å oppgradere. Det er uansett en smal sak å klokke en prosessor idag. Guider finner du i massevis, bare husk å sjekke tempen mens du holder på Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Ja. :-) Kan du guide meg? Er dette inne her jeg skal endre på noe? Endret 21. november 2013 av Ally1987 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Tror jeg har fått det til nå og overklokke den til 4ghz, og jeg fikk dette på IntelBurner Men med hvilken tester kan jeg se hvor mange ghz CPU-en er på? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Tror jeg har fått det til nå og overklokke den til 4ghz, og jeg fikk dette på IntelBurner Men med hvilken tester kan jeg se hvor mange ghz CPU-en er på? Last ned noe som heter cpu-z. Der står hvor mye volt som er og hvilken hastighet med mer. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Faen da Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Har ikke 3930K, men tror når Multiplier er på 40, skal den kunne kjøre på 4GHz. Den underklokker seg når du ikke gjør noe spesielt krevende, så sjekk hva klokkefrekvensen er under for eksempel spilling. Lenke til kommentar
konkilonki Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Enig i siste innlegg. Start et program eller noe liknende, så går frekvensen opp Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 I skrivende stund har jeg BF4 på i bakgrunnen (alt på ultra), men Cpu-z viser forsatt 3.20Ghz... Det virker ikke ut som jeg har gjort ting riktig i BIOSen, nei. Lenke til kommentar
konkilonki Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Core speed skal være høyere. Hos meg er den på 3,6 Ghz. Lenke til kommentar
konkilonki Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Prøv å oppdatere BIOS, så ordner det seg nok. Kan være at hovedkortet ikke støtter CPU'en din Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Kjør intel burntest, prime 95 eller lignende. Da vil du garanter få den reelle hastigheten da cpu kjører på full guffe. Du må endre multiplier til 40=4 ghz, sett vcore til manuell og feks 1.180. Kjør deretter prime95. Går dette fint så øker du litt på hastigheten, henger den seg, eller BSOD oppstår, må du øke vcore litt til. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 Forstår ikke hva som er feil, i følge denne guiden har jeg gjort det som skal gjøres, eller? Har skrevet inn 40 på multi og deretter skrevet 1.185 i CPU Vcore feltet, og 1.1 i VCCSA feltet Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Her var det ikke mye respons å få nei. Men har fått overklokka den nå Nå gjelder det bare å kjøpe ett til Titan og sette dem i SLI. Forreste, hvis jeg skal overklokke den enda mer, bør jeg da kjøpe en bedre kjøler? Jeg har nå denne. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 4Ghz er ikke så alt for mye. Sjekk heller hvilke temperaturer du får ved load. Men burde strengt tatt ikke være nødvendig i første omgang Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) 3930K er kanskje den beste CPUen på markedet. Billigere enn 4960x etc.. og klokker ca like bra men koster halvparten.De er noen fantastisk overklokkere, og dermed kan den faktisk slå sin storebror 4930K, og selv de dyreste extreme-versjonene kommer omtrent like høyt.Men om du kjører original kjøler så er nok mer enn 4GHz greit. Høyere og du må følgr nøye med temps, justere/kontrollere spenningerFor i de spillene du nevnte så er skjermkort det desidert viktigste, og det som holder deg igjen. Endret 4. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Det virker som at du bruker en del penger, og har muligheten til det. Hvorfor ikke skaffe deg en custome vannkjøling? Ja, det koster mellom 2-3 lapper, men tro meg. Det er verdt det. Gjorde akkurat det og angrer ikke ett sekund. Vi er flere her inne som er enige om det Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 4Ghz er ikke så alt for mye. Sjekk heller hvilke temperaturer du får ved load. Men burde strengt tatt ikke være nødvendig i første omgang 66-73° når jeg kjører IntelBurner. Ligger på rundt 55°C når jeg spiller Crysis. 3930K er kanskje den beste CPUen på markedet. Billigere enn 4960x etc.. og klokker ca like bra men koster halvparten. De er noen fantastisk overklokkere, og dermed kan den faktisk slå sin storebror 4930K, og selv de dyreste extreme-versjonene kommer omtrent like høyt. Men om du kjører original kjøler så er nok mer enn 4GHz greit. Høyere og du må følgr nøye med temps, justere/kontrollere spenninger For i de spillene du nevnte så er skjermkort det desidert viktigste, og det som holder deg igjen. Så 4GHz holder nok? Hvis jeg skal ha ett til Titan-kort, må jeg ha en bedre PSU også da, eller holder det 750w? Det virker som at du bruker en del penger, og har muligheten til det. Hvorfor ikke skaffe deg en custome vannkjøling? Ja, det koster mellom 2-3 lapper, men tro meg. Det er verdt det. Gjorde akkurat det og angrer ikke ett sekund. Vi er flere her inne som er enige om det Fordi det ser for altfor avansert og tidskrevende ut. Jeg klarte jo nesten ikke engang overklokke 4GHz Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Da har du overklokket, og da er det bare til å vente også se om det kommer noe varme fra maskinen. Hvis dette forekommer sp bør du nok oppgradere kjøler Fint at du fik det til da. Det kan være mye styr med over klokking og da særlig hvis man ikke har gjort dette før! Snakker her av egen erfaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå