Gå til innhold

Bør jeg oppgradere min CPU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjør intel burntest, prime 95 eller lignende. Da vil du garanter få den reelle hastigheten da cpu kjører på full guffe. Du må endre multiplier til 40=4 ghz, sett vcore til manuell og feks 1.180. Kjør deretter prime95. Går dette fint så øker du litt på hastigheten, henger den seg, eller BSOD oppstår, må du øke vcore litt til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3930K er kanskje den beste CPUen på markedet. Billigere enn 4960x etc.. og klokker ca like bra men koster halvparten.
De er noen fantastisk overklokkere, og dermed kan den faktisk slå sin storebror 4930K, og selv de dyreste extreme-versjonene kommer omtrent like høyt.

Men om du kjører original kjøler så er nok mer enn 4GHz greit. Høyere og du må følgr nøye med temps, justere/kontrollere spenninger

For i de spillene du nevnte så er skjermkort det desidert viktigste, og det som holder deg igjen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

4Ghz er ikke så alt for mye. Sjekk heller hvilke temperaturer du får ved load. Men burde strengt tatt ikke være nødvendig i første omgang

66-73° når jeg kjører IntelBurner. Ligger på rundt 55°C når jeg spiller Crysis.

Jy1.jpg

3930K er kanskje den beste CPUen på markedet. Billigere enn 4960x etc.. og klokker ca like bra men koster halvparten.

De er noen fantastisk overklokkere, og dermed kan den faktisk slå sin storebror 4930K, og selv de dyreste extreme-versjonene kommer omtrent like høyt.

Men om du kjører original kjøler så er nok mer enn 4GHz greit. Høyere og du må følgr nøye med temps, justere/kontrollere spenninger

For i de spillene du nevnte så er skjermkort det desidert viktigste, og det som holder deg igjen.

Så 4GHz holder nok?

Hvis jeg skal ha ett til Titan-kort, må jeg ha en bedre PSU også da, eller holder det 750w?

Det virker som at du bruker en del penger, og har muligheten til det. Hvorfor ikke skaffe deg en custome vannkjøling? Ja, det koster mellom 2-3 lapper, men tro meg. Det er verdt det. Gjorde akkurat det og angrer ikke ett sekund. Vi er flere her inne som er enige om det ;)

Fordi det ser for altfor avansert og tidskrevende ut. Jeg klarte jo nesten ikke engang overklokke 4GHz :laugh:

Lenke til kommentar

Da har du overklokket, og da er det bare til å vente også se om det kommer noe varme fra maskinen. Hvis dette forekommer sp bør du nok oppgradere kjøler :) Fint at du fik det til da. Det kan være mye styr med over klokking og da særlig hvis man ikke har gjort dette før! Snakker her av egen erfaring ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...