Gå til innhold

Bør jeg oppgradere min CPU?

Anbefalte innlegg

Jeg er småmisfornøyd med min nåværande prossesor Intel i7 3930K, syns den ikke yter så bra i spill som jeg hadde håpa på og den er litt treig (nei, jeg vet ikke åssen man overklokker). Har lyst til å kjøpe en annen, men jeg er usikker på hva som ville vært bedre enn den jeg har nå? kanskje AMD FX-8350, eller i7 4770K? Eller kanskje jeg bare burde beholde min i7 3930K for en stund til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er småmisfornøyd med min nåværande prossesor Intel i7 3930K, syns den ikke yter så bra i spill som jeg hadde håpa på og den er litt treig (nei, jeg vet ikke åssen man overklokker). Har lyst til å kjøpe en annen, men jeg er usikker på hva som ville vært bedre enn den jeg har nå? kanskje AMD FX-8350, eller i7 4770K? Eller kanskje jeg bare burde beholde min i7 3930K for en stund til?

Det er ingen prosessorer på markedet som vil være en merkbar oppgradering for deg, selv målbare oppgraderinger som 4960X vil i beste fall gi deg 10% ekstra ytelse.

I hvilket spill er det du sliter med din 3930k?

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg stiller et stort spørsmålstegn ved at du mener den er for dårlig.

Ingen amd prossessorer er i nærheten av å slå en 3930K i spill, så å bytte fra intel til AMD er bare idioti. Samtidig vil du oppleve at i7 4770K vil være like "treig" som den du har nå. Ingen prossessorer på markedet idag vil gi deg merkbart bedre ytelse enn din 3930K.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen hokus-pokus å overklokke en k-prosessor. Alt du behøver er å øke multiplikatoren, og muligens spenningen når du kommer høyt nok. Og enig med andre her, du har en av de kjappeste prosessorene på markedet i dag, og Metro-spillene er GPU-avhengige spill. Så CPUen kan du glemme å tenke på, som Arni sier, du må oppgradere grafikkortet. Nå kommer jo neste gen AMD-kort, det er jo noe å ta en titt på.

Lenke til kommentar

Blir ikke det litt ''overkill'' for meg som bare spiller på en skjerm med kun 60hz?

Bare det å oppgradere skjermen din til en 120hz skjerm vil gi deg ekstremt merkbar forskjell. Mye bedre spillopplevelse i 120hz :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...