.AN.XVIII.IV:. Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er småmisfornøyd med min nåværande prossesor Intel i7 3930K, syns den ikke yter så bra i spill som jeg hadde håpa på og den er litt treig (nei, jeg vet ikke åssen man overklokker). Har lyst til å kjøpe en annen, men jeg er usikker på hva som ville vært bedre enn den jeg har nå? kanskje AMD FX-8350, eller i7 4770K? Eller kanskje jeg bare burde beholde min i7 3930K for en stund til? Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Det er ikke noe vits å oppgradere en såpass bra CPU. Jeg klarer meg fint med en 2600k i alt fra videoredigering og 3d animasjon til gaming og programmering Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Kjøp en skikkelig kjøler å overclock den. Er som oftest ytelse å hente på å overclocke. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hvorfor kjøper du klokke-CPU når du ikke klokker? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Hvorfor kjøper du klokke-CPU når du ikke klokker? Fordi jeg var dum og tenkte meg ikke om; ''åh, den kosta en del, da må jo den være et av de beste'' Endret 1. oktober 2013 av Ally1987 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Prsonlig mener jeg det er bortkastet å oppgradere for din del. Du har tross alt en av de beste cpuene penger kan kjøpe... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er småmisfornøyd med min nåværande prossesor Intel i7 3930K, syns den ikke yter så bra i spill som jeg hadde håpa på og den er litt treig (nei, jeg vet ikke åssen man overklokker). Har lyst til å kjøpe en annen, men jeg er usikker på hva som ville vært bedre enn den jeg har nå? kanskje AMD FX-8350, eller i7 4770K? Eller kanskje jeg bare burde beholde min i7 3930K for en stund til? Det er ingen prosessorer på markedet som vil være en merkbar oppgradering for deg, selv målbare oppgraderinger som 4960X vil i beste fall gi deg 10% ekstra ytelse. I hvilket spill er det du sliter med din 3930k? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Det er ingen prosessorer på markedet som vil være en merkbar oppgradering for deg, selv målbare oppgraderinger som 4960X vil i beste fall gi deg 10% ekstra ytelse. I hvilket spill er det du sliter med din 3930k? Crysis og Metro 2033, f.ex. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Crysis og Metro 2033, f.ex. Da er det jo ikke CPUen din som sliter, men snarere ditt ene GTX Titan... Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg trodde ett Titan skulle være mer enn godt nok, men men... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg trodde ett Titan skulle være mer enn godt nok, men men... Bare fordi det heter Titan og koster 7000 kr betyr ikke det at du vil kunne kjøre alle spill på maksimale innstillinger, det koster generelt langt mer enn det smaker å kjøre spill på mer enn medium/high-grafikk. 4 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hvorfor kjøper du klokke-CPU når du ikke klokker? Fordi jeg var dum og tenkte meg ikke om; ''åh, den kosta en del, da må jo den være et av de beste'' Da foreslår jeg at du får hjelp til å klokke isteden 1 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg er småmisfornøyd med min nåværande prossesor Intel i7 3930K, syns den ikke yter så bra i spill som jeg hadde håpa på og den er litt treig (nei, jeg vet ikke åssen man overklokker). Har lyst til å kjøpe en annen, men jeg er usikker på hva som ville vært bedre enn den jeg har nå? kanskje AMD FX-8350, eller i7 4770K? Eller kanskje jeg bare burde beholde min i7 3930K for en stund til? Jeg må si jeg stiller et stort spørsmålstegn ved at du mener den er for dårlig. Ingen amd prossessorer er i nærheten av å slå en 3930K i spill, så å bytte fra intel til AMD er bare idioti. Samtidig vil du oppleve at i7 4770K vil være like "treig" som den du har nå. Ingen prossessorer på markedet idag vil gi deg merkbart bedre ytelse enn din 3930K. 1 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det er ingen hokus-pokus å overklokke en k-prosessor. Alt du behøver er å øke multiplikatoren, og muligens spenningen når du kommer høyt nok. Og enig med andre her, du har en av de kjappeste prosessorene på markedet i dag, og Metro-spillene er GPU-avhengige spill. Så CPUen kan du glemme å tenke på, som Arni sier, du må oppgradere grafikkortet. Nå kommer jo neste gen AMD-kort, det er jo noe å ta en titt på. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Kjøp et Titan til, sett dem i SLI, og overklokk prosessoren din er nok det smarteste. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Kjøp et Titan til, sett dem i SLI, og overklokk prosessoren din er nok det smarteste. Blir ikke det litt ''overkill'' for meg som bare spiller på en skjerm med kun 60hz? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Du har vel ikke noe annet valg hvis du føler ett Titan er for svakt? 2 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Blir ikke det litt ''overkill'' for meg som bare spiller på en skjerm med kun 60hz? Bare det å oppgradere skjermen din til en 120hz skjerm vil gi deg ekstremt merkbar forskjell. Mye bedre spillopplevelse i 120hz Endret 3. oktober 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Bare det å oppgradere skjermen din til en 120hz skjerm vil gi deg ekstremt merkbar forskjell. Mye bedre spillopplevelse i 120hz Er dette en bra skjerm å gå for? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763615 Du har vel ikke noe annet valg hvis du føler ett Titan er for svakt? Det var egentlig CPU-en jeg klaga på Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Er dette en bra skjerm å gå for? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763615 Jeg bestilte og fikk i dag min 27" Yamakasi Catleap 2560*1440 og har klokket den til 120hz. Det er en absolutt anbefaling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå