Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Acer aspire 5920G vil ikkje starta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av eigen erfaring så har ikkje oppstartsreperasjonsverktøyet på Vista fungert noko særleg. Får du nokon feilkodar eller får du ikkje lasta inn "disken"?

For å redda ut bilda bør ein evt. skru ut disken og få den tilkobla ein docking på ein annan pc, veit ikkje om du har sånt utstyr. Det er mogleg å redda bilda, alt etter stand på harddisken som ein kopierar frå.

Har du fått noken tilbakemelding frå Acer?

Lenke til kommentar

Av eigen erfaring så har ikkje oppstartsreperasjonsverktøyet på Vista fungert noko særleg. Får du nokon feilkodar eller får du ikkje lasta inn "disken"?

For å redda ut bilda bør ein evt. skru ut disken og få den tilkobla ein docking på ein annan pc, veit ikkje om du har sånt utstyr. Det er mogleg å redda bilda, alt etter stand på harddisken som ein kopierar frå.

Har du fått noken tilbakemelding frå Acer?

Takker for svar!

Nei får stort sett feilkodar blant anna 0xc0000006, trur eg lyt prøva å få laga meg ein bootcd eller noko slikt, er Windows vista eg har. Nokon som veit kor eg får lasta ned ein sånn?

Har ikkje sendt noko mail til Acer endå.

Lenke til kommentar

Acer har som mange laptoper en recovery funbksjon, men bruker du den, vil du miste alle filer som er på hard disken. Så jeg tror ikke du skal bruke den med mindre du har backup av allle viktige filer.

Stort sett alle Windows versjoner har "dritt" reparasjonsverktøy, har aldri virket noe særlig godt for meg. Den feil koden sier ikke mye med mindre du kan laste opp en bilde. 0xc0000006 er en kode som gjelder for en haug med programmer, alt fra Windows Explorer til spill.

Lenke til kommentar

Hvis du kun skal ha ut data, kan du bare ta ut hard disken og montere den i en annen PC. Lettest er nok i en stasjonær og så kopiere over det du trenger. Eventuelt et HDD/USB adapter eller en HDD dokkingstasjon og koble den til den nye laptopen.

Er ganske grøn på dette egentleg, kvar får ein kjøpt HDD/USB adapter eventuelt dokkingstasjon og er det berre plug and play ?

Lenke til kommentar

Har du kjørt Acer-en på Vista fram til nå, må jeg bare gratulere. Vista drepte min første harddisk, med nesten kjøring av harddisken hele tiden, med høy temp til følge. Oppgraderte til Xp og senere kombi XP/Win7. Om du skal kopiere ut filer, kan det være greit å ta det rolig, for å holde tempen nede. Om hardisken begynner å tikke, er den sannsynligvis døden nær.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å kjøre chkdsk på den: chkdsk /f /r F: men det er ikke sikkert det hjelper. Også mulig at chkdsk gjør saken verre, så kjør kun chkdsk F: til å begynne med. Da vil programmet ikke rette noen feil selv om det finner noen, og en annen ting er om det får tilgang til F disken.

Ellers mulig du må til med noe mere avanserte "recovery" verktøy.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å kjøre chkdsk på den: chkdsk /f /r F: men det er ikke sikkert det hjelper. Også mulig at chkdsk gjør saken verre, så kjør kun chkdsk F: til å begynne med. Da vil programmet ikke rette noen feil selv om det finner noen, og en annen ting er om det får tilgang til F disken.

Ellers mulig du må til med noe mere avanserte "recovery" verktøy.

post-11838-0-85433900-1381869453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okay, du kan prøve å kjøre chkdsk /f F: det kan muligens fikse feilen. Det kanskje ta en stund, så ha tålmodighet.

/r parameteret er ikke nødvendig etter som det ikke virker som det er skade på sektorene på hard disken.

Takker, då var filene redda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...