Jalle Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hei! Får ikkje starta maskina lenger. Kjem eit stykke med oppstartsreperasjonsverktøyet. Sjå vedlagte bilder. Vel norsk tastatur, og deretter prøver eg å lasta hard disk driver som beskrevet, men kvar finn eg den? Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Hmmm ingen som veit? Får vel senda ein mail til Acer då. Nokon som har peiling om eg kan få kontakt med harddisken for å redda ut bilda? Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Av eigen erfaring så har ikkje oppstartsreperasjonsverktøyet på Vista fungert noko særleg. Får du nokon feilkodar eller får du ikkje lasta inn "disken"? For å redda ut bilda bør ein evt. skru ut disken og få den tilkobla ein docking på ein annan pc, veit ikkje om du har sånt utstyr. Det er mogleg å redda bilda, alt etter stand på harddisken som ein kopierar frå. Har du fått noken tilbakemelding frå Acer? Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Av eigen erfaring så har ikkje oppstartsreperasjonsverktøyet på Vista fungert noko særleg. Får du nokon feilkodar eller får du ikkje lasta inn "disken"? For å redda ut bilda bør ein evt. skru ut disken og få den tilkobla ein docking på ein annan pc, veit ikkje om du har sånt utstyr. Det er mogleg å redda bilda, alt etter stand på harddisken som ein kopierar frå. Har du fått noken tilbakemelding frå Acer? Takker for svar! Nei får stort sett feilkodar blant anna 0xc0000006, trur eg lyt prøva å få laga meg ein bootcd eller noko slikt, er Windows vista eg har. Nokon som veit kor eg får lasta ned ein sånn? Har ikkje sendt noko mail til Acer endå. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Acer har som mange laptoper en recovery funbksjon, men bruker du den, vil du miste alle filer som er på hard disken. Så jeg tror ikke du skal bruke den med mindre du har backup av allle viktige filer. Stort sett alle Windows versjoner har "dritt" reparasjonsverktøy, har aldri virket noe særlig godt for meg. Den feil koden sier ikke mye med mindre du kan laste opp en bilde. 0xc0000006 er en kode som gjelder for en haug med programmer, alt fra Windows Explorer til spill. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Maskina er gammal og har kjøpt meg ny no, så det einaste eg er interessert i er å få ut data frå den gamle. Er ved oppstart meldinga kjem, men kjem av og til andre istadenfor, sjå vedlagte bilder Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hvis du kun skal ha ut data, kan du bare ta ut hard disken og montere den i en annen PC. Lettest er nok i en stasjonær og så kopiere over det du trenger. Eventuelt et HDD/USB adapter eller en HDD dokkingstasjon og koble den til den nye laptopen. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Hvis du kun skal ha ut data, kan du bare ta ut hard disken og montere den i en annen PC. Lettest er nok i en stasjonær og så kopiere over det du trenger. Eventuelt et HDD/USB adapter eller en HDD dokkingstasjon og koble den til den nye laptopen. Er ganske grøn på dette egentleg, kvar får ein kjøpt HDD/USB adapter eventuelt dokkingstasjon og er det berre plug and play ? Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Ein får kjøpt dockingstasjon til dømes her: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=136733 Ser også at clas ohlson selg dockingstasjonar til dømes. Det er plug and play, så ikkje noko særleg vanskeleg å få til. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Har du kjørt Acer-en på Vista fram til nå, må jeg bare gratulere. Vista drepte min første harddisk, med nesten kjøring av harddisken hele tiden, med høy temp til følge. Oppgraderte til Xp og senere kombi XP/Win7. Om du skal kopiere ut filer, kan det være greit å ta det rolig, for å holde tempen nede. Om hardisken begynner å tikke, er den sannsynligvis døden nær. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Ta det rolig når du skal hente ut filene. Som jeg har forstått så er denne acer pcen gammel og du har ikke behov for den lenger, men det som er i den. Vista på acer har jeg også hatt problemer med så man kan si at du var heldig Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Okay, takker! Får ta turen innom Clas Ohlson då å sjå om det er håp om å få ut noko Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Takker igjen, då har eg fått ut alle bilda som va på eine partisjonen via denne:http://www.clasohlson.com/no/USB-3.0-dockingstasjon/38-4121 Men den andre partisjonen der eg hadde nokon gps spor som hadde vore kjekt å hatt fekk eg følgjande feilmelding (sjå vedlegg). Nokon som har tips til korleis ein kan fiksa dette ? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Du kan prøve å kjøre chkdsk på den: chkdsk /f /r F: men det er ikke sikkert det hjelper. Også mulig at chkdsk gjør saken verre, så kjør kun chkdsk F: til å begynne med. Da vil programmet ikke rette noen feil selv om det finner noen, og en annen ting er om det får tilgang til F disken. Ellers mulig du må til med noe mere avanserte "recovery" verktøy. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Du kan prøve å kjøre chkdsk på den: chkdsk /f /r F: men det er ikke sikkert det hjelper. Også mulig at chkdsk gjør saken verre, så kjør kun chkdsk F: til å begynne med. Da vil programmet ikke rette noen feil selv om det finner noen, og en annen ting er om det får tilgang til F disken. Ellers mulig du må til med noe mere avanserte "recovery" verktøy. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Okay, du kan prøve å kjøre chkdsk /f F: det kan muligens fikse feilen. Det kanskje ta en stund, så ha tålmodighet. /r parameteret er ikke nødvendig etter som det ikke virker som det er skade på sektorene på hard disken. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Okay, du kan prøve å kjøre chkdsk /f F: det kan muligens fikse feilen. Det kanskje ta en stund, så ha tålmodighet. /r parameteret er ikke nødvendig etter som det ikke virker som det er skade på sektorene på hard disken. Takker, då var filene redda Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Flott at du fikk reddet alle filene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå