Gå til innhold

Hettemåkeunge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Terje.

Inntil for få år siden risikerte man å bli latterliggjort ved å hevde at også fugler og dyr kan tenke / resonnere og ha et følelsesliv.

Moderne forskning har for alvor bevist det motsatte, - både fugler og dyr er ofte gode problemløsere, som beviselig kombinerer erfaring med kreativitet. (= intelligens.).

Følelser som empati, sorg, sinne og glede er ikke forbeholdt oss mennesker, og det burde innebære at også dyr skal ha juridiske rettigheter, som kan bidra til å gi dem et verdig liv ... .

Måkeungen på bildet ser ut til å nyte livet, og tenker kanskje på alt den har opplevd i den fine sommeren vi nettopp har lagt bak oss ... ?

Du har som vanlig gjort en utmerket jobb, - både "on location" og ved redigering i ettertid.! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei Albert .

Det er for meg, utrolig gledelig å høre at du oppfatter dyr slik .

Jeg tror de er på lik linje med oss selv, men noen av oss menneskedyr, tror at vi betyr mer enn de..en feilslått og ødeleggende tanke, som desverre har ført til fatale negative konsekvenser for dyrene.

Takk for at du er til, holdt jeg på å si, men verden trenger så mange flere av ditt kaliber :)

En god hjertehilsen fra Terje .

Lenke til kommentar

Hei Albert .

Det er for meg, utrolig gledelig å høre at du oppfatter dyr slik .

Jeg tror de er på lik linje med oss selv, men noen av oss menneskedyr, tror at vi betyr mer enn de..en feilslått og ødeleggende tanke, som desverre har ført til fatale negative konsekvenser for dyrene.

Takk for at du er til, holdt jeg på å si, men verden trenger så mange flere av ditt kaliber :)

En god hjertehilsen fra Terje .

Hei igjen, Terje.

Vi får glede oss over at forskningen (kanskje) er i ferd med i bidra til at fugler og dyr generelt får en høyere status, med rett til et verdig liv ... .

Jeg blir så inderlig forb....t når jeg leser om dyr som blir henrettet fordi de har forvillet seg inn i boligområder / urbane miljøer !!!

Du er allerede en god ambassadør for fuglene, Terje, - det er ikke uten grunn at de setter seg på skuldrene dine ! :)

Jeg skal fortsette å forsøke å overbevise om at også fugler og dyr generelt bør gis grunnleggende rettigheter, - for blant annet å få slutt på det barbari vi utsetter en rekke dyrearter for, - ikke minst av økonomiske grunner !

Den australske filosofen Peter Singer har i mange år vært en aktiv forkjemper for å sikre dyr fundamentale rettigheter.

Hans budskap burde være obligatorisk pensum i

grunnskolen !

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...