Reconzile Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Personlig synes jeg at det er forkastelig at barn på barneskolen har egen mobiltelefon / nettbrett / laptop. Fra egen erfaring vet jeg at barn ikke har godt av å sitte for mye foran en skjerm. Ja ikkje sant, berre sjå på meg. Eg er jo heilt vrengd i hue Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Så, så, barn. Folk må gjøre det de selv synes er best med ungene og pengene sine Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, jeg vet, men jeg synes fortsatt at det er forkastelig. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Så, så, barn. Folk må gjøre det de selv synes er best med ungene og pengene sine Tja bortsett fra når ein har normal intekt og kjøper 1600kr luksus genser til 6mnders gutten. Då vurderer eg tvangsinlegging. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 11-åring får iPhone 5S til jul? I alle dager. Foreldre nå til dags altså. Enebarn og bortskjemt, men hva skal man gjøre? Har snakket med en del andre foreldre fordi jeg trodde det var bare tull, men fakta er at nesten halvparten av elevene i klassen har 4s/5 og den andre halvparten har dyre Android-telefoner. De få som er igjen har store forhåpninger nå til jul. I utgangspunktet skulle hun greie seg med en billig-telefon til ungdomsskolen... Og Appels "billigmodell" er ikke spesielt billig, så den utgår. Har vært en god del diskusjoner rundt dette, og hun får den som en samle-gave fra flere. 1 stor i stedet for 5 små som kanskje ikke er så nyttige likevel... Selv sitter jeg på gammelt arvegods når det kommer til telefoner, og har faktisk alltid gjort det. Har aldri kjøpt en ny telefon til meg selv, det nærmeste er en jobbtelefon som jeg kjøpte ut de jeg sluttet Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ser ut som at vi blir stuck på 40 påmeldte. Kjip nedgang fra de to foregående årene. Har det ikke vært reklamert en del mer de tidligere årene? Jeg har ikke sett noen "reklamebanner" i forumet slik som foregående år, så det er kanskje en del av årsaken? 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg er helt enig! Når man bikker over til ungdomsskulen så er det greit eller akseptabelt, men ellers så er det noe idiotisk. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Ikke for å spore av helt i emnet, men det er jo foreldrenes "skyld" at det er blitt slik? Ingen 8-13 åringer har råd til å dra å kjøpe seg en dyr telefon selv. Foreldre som har skaffet en til barna sine, også begynner alle de andre i klassen å mase om å få de å. Husker jo hvordan det var selv når jeg var i den alderen, men da var det sparkesykkel som var det alle skulle ha Og topic: når er det man får vite hvem man skal skaffe gave til? Endret 25. november 2013 av G-Man™ Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Får vi vite hvem vi skal gi gave til idag? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Kanskje. Åtte stykker har fortsatt ikke svart på PM'en min. Gidder ikke å purre på dem, så de som ikke svarer innen fristen blir kastet ut. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Kast de ut hvis de ikke svarer. Ingen vits i å mase på de som om de var noen unger. Håper ihvert fall at jeg får vite hvem jeg skal kjøpe til idag, for jeg skal handle en del julegaver på nettet i år, og hvis det er noe jeg kan handle over nettet så bør jeg vite dette før jeg bestiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) (Latias:''si'' er spansk for ja. Sånn just in case) Endret 25. november 2013 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Si. Fem år med spansk på skolen kommer endelig til nytte. 2 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Har det ikke vært reklamert en del mer de tidligere årene? Jeg har ikke sett noen "reklamebanner" i forumet slik som foregående år, så det er kanskje en del av årsaken? Det er hovedforskjellen mellom 35 og 70 påmeldte. I år har det vært viktigere å reklamere for den der fokusgruppen, dessverre for vår del. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Tja jeg blir med i år også jeg, ikke så mye jeg ønsker meg men noe som ligger på lista er et 32 gb micro sd kort, min gamle mx 518 er ganske utslitt nå så en G400 kunne også vært noe men de eneste som selger dem billig er lefdal der de kun er tilgjengelig som collect@store (finnes ikke her oppe i nord ). Lenke til kommentar
Latias Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Dere får straks utdelt en mottaker. Har noen viktige ting å si før vi begynner: 1. Utdelingen ble gjort helt tilfeldig via random.org. 2. Hold infoen dere får på PM hemmelig. De fleste som er med på dette ønsker å holde seg anonyme. Hvordan hadde du følt det hvis noen ga ut privatinformasjon om deg? 3. Skift synligheten til skjult før du eventuelt besøker profilen til brukeren din. På de fleste forumutseendene er synlig/skjult-funksjonen øverst til høyre. Trykk på den én gang, deretter går du inn på profilen din. Hvis det står "sist aktiv: Privat", da er du skjult. Hvis det dermed står "sist aktiv: ett minutt siden", da er du ikke skjult og må trykke på synlig/skjult-knappen én gang til. 4. IKKE fortell noen andre om din santa. For meningen med leken er å holde det hemmelig helt fram til jul. Ikke gi noen form for hint heller, det skal ikke så mye til før man har røpet ting. Hvis du blir spurt, ikke svar tilbake. 5. Har man spørsmål angående infoen man har fått på PM; ta og send en PM til meg. IKKE spør den du skal sende gave til, for da har du nemlig avslørt deg selv. 6. Sendingsfristen blir satt til 10. desember. To uker er mer enn nok tid til å kjøpe og sende en gave (selv om man bestiller fra nettet). Denne fristen blir også satt slik at alle får gavene sine før julaften. 7. Usikker på hva du skal kjøpe? Sjekk om brukeren har postet en ønskeliste i denne tråden. Post gjerne egne ønskelister her hvis du ønsker å gjøre livet til den santa enklere. 8. Lykke til med innkjøp av gaver, og god jul. 2 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Får vel skrive litt som gjør det lettere å kjøpe gave til meg 23 år gammel jente. Blir egentlig glad for det aller, aller meste! Elsker Doctor Who, Game of Thrones og Disney. Kjøpte meg en sonic screwdriver i dag, så det trenger jeg ikke Elsker supermyke og fluffy gaver, f.eks. gode sokker, tøfler, pledd, håndklær, gjerne noen som er litt uvanlige. Liker brettspill, quizting, morsomme bøker. Artige t-skjorter sier jeg aldri nei til. Størrelse medium i det meste burde passe meg. Spiselige gaver går også ned. Samler på kule kopper, og "kult" omfatter da ganske mye. Er også glad i matlaging, så små artige kjøkkendingser er kult, kokebøker og lignende Er ikke så glad i bakst og desserter. Vær så snill å ikke send meg noe som er flaut å åpne med familien rundt meg Endret 26. november 2013 av HedvigR Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Får vel skrive litt som gjør det lettere å kjøpe gave til meg 23 år gammel jente. Blir egentlig glad for det aller, aller meste! Elsker Doctor Who, Game of Thrones og Disney. Kjøpte meg en sonic screwdriver i dag, så det trenger jeg ikke Elsker supermyke og fluffy gaver, f.eks. gode sokker, tøfler, pledd, håndklær, gjerne noen som er litt uvanlige. Liker brettspill, quizting, morsomme bøker. Artige t-skjorter sier jeg aldri nei til. Størrelse medium i det meste burde passe meg. Spiselige gaver går også ned. Samler på kule kopper, og "kult" omfatter da ganske mye. Vær så snill å ikke send meg noe som er flaut å åpne med familien rundt meg + rød panda Lenke til kommentar
BuerN0R Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 ønskeliste: gaming relatert, suprise me! Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 å i år som i fjor så burde de fleste som er med droppe innom alle profilene sånn at ingen kan gjette seg frem til hvem som er ss til hvem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå