Gå til innhold

Parkeringsselskapet TimePark tok seg betalt uten min godkjenning

minko

Anbefalte innlegg

Hei,

var å handle i Sandvika storsenter for 2 lørdager siden. Ankom parkeringsanlegget og fant en parkeringsplass. Gikk til billettautomaten og dro visa kortet mitt (trodde at det kostet penger) uten å vite at det var gratis parkering i 3 timer. Like etter at jeg drar kortet mitt, får jeg beskjed at det var gratis parkering i 3 timer. Får en kvittering for å ha dratt kortet. Trykket på den grønneknappen for å billett. Plasserte billetten på dashbordet og handlet i 1 time. Dro derfra uten å tenke mer på det.

Påfølgende mandagen oppdaget jeg at det var trukket hele 220 kr fra kontoen av samme parkeringsselskapet. FIkk sjokk. Tok kontakt med parkeringsselskapet, og fikk dette som svar:

"

Du har rett at det er 3 timer gratis parkering på Sandvika, men hvis du har trukket visa kortet ditt når du parkerte, skal du også trekke det når du forlater.Jeg ser at du startet "innkjøringen" kl 13:17 og er ikke avsluttet.Instruksen sier at man skal avslutte kredittkortet for å avregne / terminere parkeringen.Dette er grunnen til at du har blitt belastet kr 220,-Dette kan vi dessverre ikke tilbakebetale."

Dette beløpet har jeg aldri godkjent og gjorde en reklamasjons av uttaket mot banken min, fikk jeg dette som svar:

"

Vi viser til Deres erklæring vedrørende bruk av betalingskort. Dette er en sak mellom Dem og TIME PARK SERVICE AS .Skandiabanken har således ingen tilbakeførelsesrett. "

Føler meg ranet av en grådig parkeringsselskap. Har brukt visakortet mitt på andre parkeringsautomater og får da beskjed om å trykke på krone knappene (1,5, 10 eller 50 kr). Dette fikk jeg aldri opp slik at jeg fikk mulighet å avbryte kjøpet.

Har noen tips på hvordan man kan å få tilbake pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sto det noen opplysninger om pris og betalingsmetode på eller ved automaten?

Det å putte visakortet i kortleseren er en aktiv betalingshandling. Det er dessuten ikke det eneste parkeringshuset som benytter denne løsningen, hvor man trekker kortet i automaten både ved start og avslutning av parkering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Brukes for så vidt også ved Legevakten i Oslo. Egentlig en fin sak da man faktisk ikke betaler for lengre enn man faktisk står parkert, men det er selvfølgelig viktig å avslutte parkeringen...

Husker jeg var der første gangen, og jeg måtte lese bruksanvisningen flere ganger før jeg forstod hvordan dette fungerte. Den er ikke akkurat skrevet på en intuitiv måte!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Kjipt, men hvordan kan de vite at du bare var der i tre timer hvis du ikke tro kortet når du var ferdig?

Er jo det de ikke vet.

Det er 3 timers gratis parkering, om de antok at TS bare stod der 3 timer ville det vært gratis. Ser 220 er for ett døgn, så når noen ikke avslutter, så stopper de etter ett døgn. Høres egentlig ut som en fin praksis, sånn at TS ikke blir trekt for ett halvt år når han trekker kortet for å parkere der om ett halvt år(om TS venter så lenge med å dra tilbake).

Ett godt tips, generellt sett, er å lese de avtalene man inngår, ikke anta at man vet hva det går ut på, så klage etterpå fordi man trodde feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...