bjeks Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Satser på pingle-klassen i år, tenker jeg. Bruker Nikon d700 og Sigma 150 mm Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Å rusle rundt med macro-objektiv uten stativ er ingen spøk, skjønner jeg. Må nok vurdere annen strategi. Her er i hvertfall ukas 3 bilder :-)) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Tja, noen ganger er stativ mer i veien enn til nytte. Men et generelt problem med makro er mangel på lys, og da kan stativ noen ganger være redningen. Varierer med og uten når jeg er ute og makroerer med min egen D700. Å få noe kritisk skarpt er alltid en utfordring (spesielt når lukkertiden må lide), da kan et slikt "hårete" motiv som i det tredje bildet være redningen. Her var det vel mulig å ligge langflat med god støtte. Ganske morsomt synes jeg. Liker også komposisjonen med lønnebladet, markspist tre er heller ikke å forakte. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 En annen ting med makro er å ikke være redd for å skru av "autofokus"-bryteren og vri løs. Spesielt om man skyter håndholdt - med nok erfaring justerer man vel automagisk fokus om kameraet flytter seg. Og DOF Preview-knappen er din venn som alltid om man ikke skyter vidåpent hele tiden. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Det siste bildet med de rare "trollmannhattene" var stilig. Jeg så for meg trollmenn i en sirkel! (Men jeg ser så mye rart...) Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Flotte farger i bildene dine! Komposisjonen sitter også veldig godt, like så med fokuset. Bra jobbet! Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Her har du gjort det som jeg går utifra at de aller fleste av oss lover at vi skal gjøre. I år, ja i år skal jeg ut å ta bilder av deilige høstfarger. Blir det gjort? sjelden ihvertfall hos meg. Blåbærene ser gode ut, uten at jeg syns at bildet ble bra (for meg) Det fargerike høstløvet mot trestammen har deilige farger og fin kontrast mellom bladet og stammen, men her syns jeg at utsnittet ble litt for trangt. Og den kritikken kommer fra en som fremdeles kutter beina av folk Bilde nr 3 fra skogbunnen er et av de bildene som viser så tydelig hvorfor makro er gøy. Vi får se ting vi vanligvis ikke legger merke til og fra et perspektiv de fleste av oss, ihvertfall voksne sjelden opplever. Gleder meg til fortsettelsen. Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Nydelige farger! Takk kal du ha! Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Takk for alle innspill og konstruktiv kritikk. Har vært fraværende et par dager, men tar de gode rådene til meg og prøver videre. Kjempeflott at dere tar dere tid til å gi tilbakemeldinge på det som legges ut. Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Blant tusser og troll.....Spørs på øyet som ser Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Sannhetens øyeblikk.... Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Sportsfoto med makro nyter godt av null forvrenging, og man kommer nært innpå handlingen - bra utnyttet Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Herlig action-bilde! Flotte, klare farger, og stramt fokus. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Fine farger i de 3 første. Fin start detta! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 "Blant tusser og troll"... Du kan så si, det ser ut som en levende masse som kommer krypende. Hvor er pucken? Actionpreg i en rask sport. Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Takk for fine innspill. Konkurransen "tvinger" meg til å komme meg ut, men det er ikke like lett hele tiden. Etter flere dager på en konferanse uten fotografering var det godt å komme hjem til min egen lille oktoberfest Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Ha ha ha. Artig det siste bildet der. Det hjelper også at både farger og fokus sitter Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Ha ha ha. Artig det siste bildet der. Det hjelper også at både farger og fokus sitter Takk skal du ha, FunFact! Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Nå er det plutselig mørkt når jeg drar meg ut - og mørkt når jeg kommer hjem. Å være kreativ fotograf da, er jammen ikke lett! Her er et bilde fra helgen: Båtlengsel....Så må det vel litt skjerpings til i løpet av uka, ellers faller medlemsskapet i pingleklassen sammen også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå