Cowboystrekk Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Grunnet elendig planløsning i huset mitt har jeg måttet bruke homeplug til tven (altibox), kjøpte nå et sett homeplug til til tv nr 2 og ser at kun en av dem kan være på samtidig, den andre henger seg. Finnes det noen måte å fikse det på eller vil det være umulig å få til? De må naturlig nok kobles til samme kurser pga avstand til altibox-uttaket. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Det skal ikke være noe problem, men de deler da båndbredden (samme som om du har flere trådløse klienter). Er det samme type homeplug? Det skal strengt tatt ikke være nødvendig med samme fabrikat her da de fleste bruker samme chipset men det kan være at du enten har fått en som er defekt eller en obskur en som ikke bruker samme chipset. Det kan også være at det er for mye støy for sistemann. Prøv å benytt en stikkontakt som sitter i veggen, ikke en skjøtekabel. Prøv også å unngå (om mulig) kurser med spotlights og elektriske motorer (f.eks. kjøleskap). For å sjekke om alle tre funker samtidig, sett alle tre i en og samme strømfordeler og se om de får link da. Vær også klar over at de fleste har en standby-mode der de ikke opprettholder HomePlug-linken om det ikke er en ethernet koblet til noe (altså link på ethernet-porten). 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Takk for svar. Har 2 separate sett da de første var gamle uten mulighet for en tredje. Blir det vanskelig da? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Tror nok du vil trenge 3 som kan kommunisere sammen. Og bruker du 2 sett, kan dette bli problemer.. Blir omtrent som å pluggen en kabel mellom 2 porter på en router, nettet tryner helt. Så jeg vil tro du skal ta 1 signal ut fra altibox, og la de 2 siste homeplug adapterene dele dette signalet. Men da må dem som sagt fungere sammen Men, skal sies at jeg aldri har brukt homeplug Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Litt knoting, men nå fungerte en av de nye med de 2 gamle, de var heldigvis kompatible, takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå