Gå til innhold

Nå vil de kristne bruke skolen til å tvinge igjennom sin religion

Anbefalte innlegg

Og hvorfor skal vi ikke lære mer om kristendom i KRL timene når statestikken viser til at 80 % av norge er kristne?

La da de som ønsker få fritak, ikke vanskligere enn det. Så kan du forsåvidt kose deg med "kulturarven". Selv koser jeg meg med opplysningstiden.

Eller som C.Hitchens sa det i sin tid; "eg vet ikke om noe bedre rekrutteringsmiddel en kristendomsfag for ateistene."

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes for eksempel ikke noe for en religion som forbyr homofili.

Nei, det er mye jeg ikke synes noe om også, men det er ingen som tvinger noen her. I islam derimot...

Men homobevegelsen ønsker å påtvinge aksept for sin seksuelle praksis og har t.o.m. satt diagnosen "homofobi" på andre.

Endret av Fjellvåken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvorfor skal vi ikke lære mer om kristendom i KRL timene når statestikken viser til at 80 % av norge er kristne?

Vil du at et skolefag om norsk politikk skal være dominert av opplæring i arbeiderpartiet fordi dette partiet har flest stemmer og har byggd opp landet?

Isåfall vil jo barna bli opplært til å faktisk stemme på AP i fremtiden, og da vil det bli enda mer AP i skolen.

KRF ønsker seg fremtidige velgere ved å tvangskristne barn og unge i offentlig skole.

Lenke til kommentar

Nei, det er mye jeg ikke synes noe om også, men det er ingen som tvinger noen her.

Jo det er noen som tvinger andre her. Kristne tvinger andre til å tro på sin religion. Slike brudd på menneskerettighetene skaper selvfølgelig et bunnløst hat rettet mot denne fremmede asiatiske religionen.

Lenke til kommentar

Vil du at et skolefag om norsk politikk skal være dominert av opplæring i arbeiderpartiet fordi dette partiet har flest stemmer og har byggd opp landet?

Isåfall vil jo barna bli opplært til å faktisk stemme på AP i fremtiden, og da vil det bli enda mer AP i skolen.

KRF ønsker seg fremtidige velgere ved å tvangskristne barn og unge i offentlig skole.

Er du en kristen så skal du ikke stemme Krf. Hvis du følger bibelen riktignok så skal du ikke stemme Krf, men det er dessverre mange som likevel gjør det av vane eller på grunn av at det tror at Krf er ett godt alternativ så hvis skolen lærer opp ungene godt så unngår vi det, men skolen vil vel fortsette å føre en undervisning som stadig blir mer og mer liberal samt ikke stemmer med bibelen.

Selv om de fleste Kristne oppfører seg slik så er det ikke dermed sagt at det er det som er riktig når det gjelder det kristne synet.

Lenke til kommentar

Hvorfor har egentlig FN noe som helst rett til å bestemme hva som skal eller ikke skal være del av norsk pensum? Det er det eneste som setter mitt sinn i kok her.

Med alt som foregår i verden, spesielt i muslimske land, hva i helvete roter de med i forhold til en slik liten filleting her i Norge? Forkastelig.

Endret av LeiLivet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel greit å kunne litt om norsk historie?

KRF gir faen i historie, de vil kun sikre seg fremtidiige velgere ved å tvangskristne alle barn og unge i regi av den offentlige skole.

Du kan se på det som om et parti skulle innføre sitt partiprogram som pensum i norsk skole.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har egentlig FN noe som helst rett til å bestemme hva som skal eller ikke skal være del av norsk pensum? Det er det eneste som setter mitt sinn i kok her.

FN sier bare at de finner saken for å være i strid med menneskerettigheter, som Norge har sagt de skal forholde seg til. Det er opp til Norge å følge det eller ikke. Prøv å bruk ditt sinn litt mer fornuftig så slipper du at den går i kok.

Lenke til kommentar

Med alt som foregår i verden, spesielt i muslimske land, hva i helvete roter de med i forhold til en slik liten filleting her i Norge? Forkastelig.

Er det ikke slik at Norge har tatt et politisk valg om å ratifisere slike menneskerettigheter? Akkurat som det ble brukt som argument mot Dubai da de ønsket å være drittsekker mot en norsk kvinne. De har sin rett til å bestemme, men de hadde tidligere tatt et valg om å være kule og ikke oppføre seg så dårlig. Dette ble brukt som argument mot dem og de ga seg jo også i den saken.

Hvis vi skal unngå å ende opp like dårlig som muslismke land så må vi jo gjøre alt for å holde de religiøse fundamentalistene unna. Om du kjører på med religiøse lover og undervisning i Norge så baner man enkelt og greit vei for islamisme.

Med all den jævelskap som foregår i kristne land er det viktig å holde slikt unna Norge!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med den religionen som har hatt mest å si for Norge skal få mer oppmerksomhet i religion og livssynsfag enn andre religioner.

At dette skulle være ett forsøk på å "tvangskristne" elever blir for meg en noe komisk påstand. Ikke handler faget om å få folk til å følge kristendommen og ikke tror jeg flertallet av lærerne er kristne heller for den del.

Lenke til kommentar

Mange argumenterer med at norge er bygget på kristne verdier. Jeg skjønner ikke hvorfor det er et argument. Når du bruker en båt til å krysse en elv så forlater du båten ved elvebredden. Bare idioter drar båten på land og prøver å bære den med seg videre

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange argumenterer med at norge er bygget på kristne verdier. Jeg skjønner ikke hvorfor det er et argument. Når du bruker en båt til å krysse en elv så forlater du båten ved elvebredden. Bare idioter drar båten på land og prøver å bære den med seg videre

De smarte tar likevel med seg kunnskapen om båten videre, så vet de hvordan båten funket og at den fikk dem over elven.

Lenke til kommentar

Du kan like gjerne si at Napoleon er grunnen til at vi har et samlet Norge i dag. Uansett, det handler om dagens status. At de drepte våre forkommere for å tvinge seg på folket, takken for det var at de fikk undertrykke folket i en god stund deretter. Nå kan vi fokusere på hva som er best for oss.

Snakk gjerne mer om Kristendom i skolen, så lenge det ikke er i en romantisert utgave. Langt mindre i en setting som er fiendtlig for åpen kritikk og ærlig analyse.

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gratulerer KrF og Frp. Dette er ein viktig symbolsk siger for å stagnere avkristninga av Noreg. Debattantar på dette forum må gjerne snakke om "tvangskristning" - desse har verkeleg misforstått ordet tvang dersom dei forbind dette med kristendom. Matt 19,14: "Lat småborna koma til meg, og hindra dei ikkje. For Guds rike høyrer slike til". Dette er den reelle tvang - å hindre den oppveksande generasjon å lære om Guds ord. Rom 10,17: "Så kjem då trua av bodskapen ein høyrer, og bodskapen kjem ved Kristi ord." Mao: Å gjere Guds Ord kjent er essentielt for å skape tru. Kristendomsundervising i skuleverket kan for mange frå verdslege heimar vere den einaste spire til å skape ei slik tru. Vekking og atterføding hos den einskilde er den einaste vegen for på ny å føre velsigning over vårt folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De smarte tar likevel med seg kunnskapen om båten videre, så vet de hvordan båten funket og at den fikk dem over elven.

Kan så være, men da er han kanskje smart nok til å inse at at å bruke 55% av tiden til å repetere den er en stor overdrivelse Endret av Anatman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...