Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Smiler helt uten grunn!

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg pleier å smile helt uten grunn, og nå tenker du sikkert at det er bra at jeg gjør det. Nei, det er ikke det. Problemet er at jeg for eksemepel smiler når jeg har en serriøs samtale med en venn, han smiler jo egentlig ikke selv, og det føles ikke riktig at jeg skal smile da. Et annet eksempel er hvis jeg hadde en veldig serriøs samtale med læreren, konferanse, vurdering, whatever, starter jeg å smile, og ja det er flaut. Det "passer" ikke inn på en måte. Det ser veldig retarded ut. Det ikke fordi jeg er nervøs, jeg må bare smile av en eller annen grunn...

Dette gjelder også andre serriøse ting/arrangementer..osv. Jeg prøver å stoppe å smile, men det går ikke ! :/ Jeg er 17år gutt btw.

Anonymous poster hash: 9f784...5a8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja!

Jeg syntes at det er herlig å se folk smile jeg! :)

Hvorfor skal det være noen grunn til å la være å smile?

Husker jeg har sliti med det samma selv. Det ordner seg, ikke tenk for mye på det, men på det du holder på med.

Du har liksom ingen kontroll. Derfor prøver jeg å tenke på noe jeg gruer meg til, eller noe jeg ikke liker. For eksempel en tanke: "Du har kjemiprøve overimorgen, og kan ikke en dritt, hvorfor smiler du?". Dette fungerer noen ganger, og hvis det først fungerer tar det litt tid, og smilet varer fortsatt lenge.

Lenke til kommentar

Du er en positiv person! Det er bra og smile. Folk som tar livet så alvorlig er kjedelige syntes jeg :) Jeg har alltid tatt ting som en lek og hvis det har skjedd meg noe rart så har jeg ledd av det og bare smilt! Du har en god egenskap og det skal du bare fortsette med syntes jeg! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hallo. Jeg pleier å smile helt uten grunn, og nå tenker du sikkert at det er bra at jeg gjør det. Nei, det er ikke det. Problemet er at jeg for eksemepel smiler når jeg har en serriøs samtale med en venn, han smiler jo egentlig ikke selv, og det føles ikke riktig at jeg skal smile da. Et annet eksempel er hvis jeg hadde en veldig serriøs samtale med læreren, konferanse, vurdering, whatever, starter jeg å smile, og ja det er flaut. Det "passer" ikke inn på en måte. Det ser veldig retarded ut. Det ikke fordi jeg er nervøs, jeg må bare smile av en eller annen grunn...

Dette gjelder også andre serriøse ting/arrangementer..osv. Jeg prøver å stoppe å smile, men det går ikke ! :/ Jeg er 17år gutt btw.

Det kan hende at du er i andre tanker når du prater med folk. Jeg har opplevd noe lignende og det er helt jævlig. På ungdomsskolen var jeg titt og ofte oppe hos rektor. Mens han kjeftet og skreik var jeg ofte i helt andre tanker og begynte plutselig å le. Når han spurte hvorfor jeg lo så begynte jeg å le enda mer. Han ble sintere og sintere, og jeg lo mer og mer. Det hjalp ikke at han i tilegg så ut som en ugle og hadde veldig morsom dialekt!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan hende at du er i andre tanker når du prater med folk. Jeg har opplevd noe lignende og det er helt jævlig. På ungdomsskolen var jeg titt og ofte oppe hos rektor. Mens han kjeftet og skreik var jeg ofte i helt andre tanker og begynte plutselig å le. Når han spurte hvorfor jeg lo så begynte jeg å le enda mer. Han ble sintere og sintere, og jeg lo mer og mer. Det hjalp ikke at han i tilegg så ut som en ugle og hadde veldig morsom dialekt!

Ytringsfrihet. :p

Lenke til kommentar

Om det føles ille innimellom får du heller si fra om at "om jeg smiler så er det ikke fordi jeg ikke tar situasjonen på alvor, det er en ufrivillig muskelsammentrekning som ser ut som et smil..." eller noe sånt. De aller fleste vil rspektere dette tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Det å ha kontroll på å smile, handler om å ha kontroll på kroppspråket ditt. Det kan kanskje hjelpe hvis du leser noe om kroppspråk. Har selv lest "kroppspråket" av Judi James. Syntes denne boken var nyttig. Jeg syntes det hjelper å tenke på et lite strykejern som arbeider seg rundt over ansiktsmusklene dine og glatter dem ut. Strekk litt på dem. La dem falle på plass i et uttrykk som er mer vennlig og avslappet.

Vet også at noe steder i østen, så er det å ha kontroll på kroppspråket viktig. Selv om man opplever smerte skal man ikke vise dette med et smertefullt uttrykk.

Lenke til kommentar

Hadde samme "problem" som ts tidligere, men det har gått over

Å smile er vel en god egenskap, men ikke i alle situasjoner.

Husker jeg møtte for en "alvorsprat" hos tropplederen i militæret da jeg hadde glemt å låse inne våpnet mitt, smilet ble ikke akkurat sett positivt på ^^

Lenke til kommentar

Ja, det er jo utrolig dumt når noen forteller om en tragisk hendelse som har påvirket dem, og jeg starter å smile. Jeg pleier jo også å smile i toget/trikken. Da sitter det ofte to-tre personer rett foran meg, og jeg har ingen kontroll. Jeg prøver å ta fram telefonen, eller se ut, men er redd for at de tror jeg smiler av dem..

Anonymous poster hash: d905b...698
Lenke til kommentar

Idag satt jeg sammen med noen kompiser, og da begynte han ene å fortelle om en tragisk ulykke om noen han kjente. Han var rolig og hadde et litt "trist" blikk. Det samme med de andre kompisene. Og der satt jeg med et svært glis på ansiktet. Han som fortalte historien merket det ja, fpr han så på meg et par ganger når han snakket. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, hadde ikke noe valg i guess.

Anonymous poster hash: d905b...698

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...