Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hei. Blir pinnacle studio 16 ultimate raskere og bedre med en AMD 8 core prosessor isteden for den prosessoren jeg har nå som er en Intel dual core fra 2007? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Pinnacle studio er et "Multi-threaded" program, så jeg vil tro at flere kjerner enn to er å foretrekke. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Er det derfor pinnacle krasjer veldig ofte når jeg gjør krevende ting, siden jeg bare har dual core? Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Dessuten er prosessoren glovarm, nesten 100 grader selvom pappa installerte kjølevifte inn. Er det fordi prosessoren er så gammel? Er Intel kjent for å bli ganske varm etter en del år? Er da amd bedre for lengre bruk? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Er det derfor pinnacle krasjer veldig ofte når jeg gjør krevende ting, siden jeg bare har dual core? Nei, tviler på at det er grunnen. En dual core cpu vil ikke føre til et ustabilt program. Hvilken Pinnacle Studio versjon bruker du? Får du feilmeldinger? 100 grader er veldig mye ja. Det kan være at kjølepastaen har blitt hard og uttørket. Jeg ville ha demontert kjøleren, fjernet kjølepastaen med isopropanol, og lagt på ny. Legg kun en dært på cpu-en, slik bildet illustrerer. Og sett på kjøleren på nytt. Jeg ville også ha gått over alle viftene i pc-en, inkludert cpu viften, og fjernet støv og annet skit. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Jeg bruker pinnacle 16 ultimate. Jeg får ingen feilmeldinger, bare en popup boks som sier pinnacle har sluttet å virke... Pappa har jobb med data og han har sjekket alt sånt i dataen men allikevel er den like varm. Endret 1. oktober 2013 av Velosiraptor7 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg bruker pinnacle 16 ultimate. Jeg får ingen feilmeldinger, bare en popup boks som sier pinnacle har sluttet å virke... Pappa har jobb med data og han har sjekket alt sånt i dataen men allikevel er den like varm. Hvis den blir så varm, så er det nok ikke god nok kjøling og/eller dårlig luftgjennomstrømning i kabinettet. Selv under rendringer skal ikke cpuen bli så varm. Hva er idle(når ikke pcen gjør noe) temperaturen? Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Idle temperaturen er 86 grader. Pappa sier at kabinettet er veldig bra og lufter godt. Det har mange luftehull både på sidene og på toppen. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Idle temperaturen din er alt for høy. Idle temperatur bør ligge på mellom 30-40 grader. CPU kjøleren, viftene i kabinettet og luftgjennomstrømningen må gjennomgås. Kabinettet bør ryddes, alle kabler bør stripses fast og ikke ligge hulter til bulter. Du bør ha 2 vifter i front(som trekker luft inn i kabinettet) og en bak (blåser ut). Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg hadde en vifte fra før av, så kjøpte pappa den andre vifta og han ordnet dem slik at viftene blåste inn i kabinettet og en som han snudde slik at den blåste ut. Det glemte jeg visst å fortelle. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg hadde en vifte fra før av, så kjøpte pappa den andre vifta og han ordnet dem slik at viftene blåste inn i kabinettet og en som han snudde slik at den blåste ut. Det glemte jeg visst å fortelle. Det er feil med monteringen av CPU viften din. Ta denne av,fjern gammelt kjølepasta, og legg på ny kjølepasta. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Det er feil med monteringen av CPU viften din. Ta denne av,fjern gammelt kjølepasta, og legg på ny kjølepasta. Ok. Men jeg skal kjøpe ny data denne måneden. Han tok på ny kjølerpasta også. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Pinnacle er ekstremt treg å starte opp på den gamle dataen jeg har nå. Det tok 3 minutter å starte opp pinnacle. Vil jeg merke forskjell med en amd 6 eller 8 kjerners prosessor? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ja, kombiner gjerne med en SSD disk. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Ja, kombiner gjerne med en SSD disk. Ok. Jeg spurte pappa om SSD disk men han sier at det bare får dataen til å starte opp fortere, og ikke det andre. Han sa at SSD disker er oppskrytt. Lillebroren min kjøpte en SSD disk og han ble så skuffet at han begynte å gråte. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ok. Jeg spurte pappa om SSD disk men han sier at det bare får dataen til å starte opp fortere, og ikke det andre. Han sa at SSD disker er oppskrytt. Lillebroren min kjøpte en SSD disk og han ble så skuffet at han begynte å gråte. Begynner å tro du bare troller her.... En SSD er mange ganger raskere uansett, starter den operativsystemet raskere. Så starter den programmene også raskere. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Ok. Jeg spurte pappa om SSD disk men han sier at det bare får dataen til å starte opp fortere, og ikke det andre. Han sa at SSD disker er oppskrytt. Lillebroren min kjøpte en SSD disk og han ble så skuffet at han begynte å gråte. SSD er mye raskere enn HDD, som får utslag i form av raskere oppstart, men også et mye mer responsivt operativsystem (windows etc.). I tillegg til at programvare som er installert på SSDen vil kunne dra nytte av den. SSD er overhodet ikke oppskrytt. Noe som tyder på manglende pc kunnskaper, som igjen betyr at du bør få noen som har peiling til å gå over pc-en. For den trenger virkelig hjelp. Gråte? Hva slags forventninger hadde han til en SSD? Vet han i det hele tatt hva en SSD er? Endret 1. oktober 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Begynner å tro du bare troller her.... En SSD er mange ganger raskere uansett, starter den operativsystemet raskere. Så starter den programmene også raskere. Jeg troller aldri. Lenke til kommentar
Velosiraptor7 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Han forventet at spillene skulle bli bedre. Han vet hva SSD er. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 86 grader idle er alt for mye. CPU-kjøleren er enten montert feil eller mangler det kjølepasta. Demonter og monter på nytt med ny pasta.En SSD forbedrer loading-tid. Spillene blir ikke bedre med SSD, men ventetiden på å starte spillet og/eller laste inn maps går fortere. Dette er fordi disken tillater overføring fra disk til RAM er raskere. Når spillet er lagt i RAM har ikke disk-ytelsen noe å si lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå