Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp med å tolke muligheter ut fra svar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske forelsket i ei jente, har snakket med henne noen ganger på skolen og vi begynner å bli litt kjent, når vi snakker sammen på tomannshånd så er hun veldig blid og sånn og vi snakker godt i lag, men når jeg prøver å få kontakt i klassen i et fag vi har felles så er responsen veldig varierende fra dag til dag.

Jeg har spurt henne om hun var sammen med noen, fikk da til svar at hun hadde slått opp med ex'en for et par mnd siden fordi han var for ivrig, og hun sa også at hun ikke var noen kjæresteperson egentlig.

Jeg kjørte henne hjem fra skolen i dag, jeg tok en liten sjanse og spurte om hun ville være med på kino, hun svarte med et smil; Unnskyld for å være avvisende men jeg er ikke helt der nå, men det er fint at du spør da.

Nå lurer jeg på om dette er total avisning, eller om det er mer et spørsmål om tid, for hun har gitt inntrykk av at hun ikke liker at ting går fort når det gjaldt ex'n blant annet. Jeg er ikke helt sikker i alle fall, for det virket ikke som hun avviste meg 100%, men jeg er ikke ekspert på jentespråk :/

Anonymous poster hash: a68c8...506
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold avstand en periode og hvis hun begynner å ta kontakt så kan du gjenoppta kontakten, men ikke bli for intens (og hvis du lurer på hvor mye "for intens" er: Vær mindre intens enn nå). Gi jenta enda mer tid til å bli kjent med deg og ta KUN kontakt på en arena (f. eks skolen) så hun får "fred" til å "savne"/tenke på deg ellers.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Ikke seigpin deg selv, mener jeg. Slutt å tenk på henne, og hvis hun tar kontakt og du enda ikke har funnet noen andre så kan du ta stilling til det da. Å liste seg rundt henne og egle seg innpå bærer strake veien til "friend zone" (gud, som jeg hater det begrepet).

Lenke til kommentar

Jeg vet, men jeg finner sjelden noen jeg liker så godt, tror det ikke er noe enklere å komme inn i hennes "friend zone" enn å gå videre, tror hun liker å være en del for seg selv, men vil ikke si hun er innesluttet fordi da.

Det er ikke meningen at du skal finne noen du liker så godt "ofte", men det skjer, tro meg.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å tolke nøyaktig hva hun mener, men du ble nok avvist på den "hyggelige måten". Det er forsåvidt en liten sjanse for at hun mente at hun ikke var klar for noe dating nå, men om det var det hun mente, så tviler jeg på at hun kommer til å endre mening med deg, dessverre. Anbefaler som de fleste andre her å komme seg videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja nå har jeg nesten ikke hatt kontakt på to uker med henne, hun sa hei med et smil til meg i dag i mens jeg snakket med noen andre (tror det er første gangen hun har sagt hei først), jeg sa hei tilbake og sa ikke stort mer til henne før jeg bare snakket videre med de andre, ca. en time senere er hun tydeligvis ganske irritert på meg, spurte hva det var, fikk ikke noe svar, bare ignorerte meg...

tror kanskje det var fordi jeg spurte om jeg kunne slippe forbi henne i auditoriet, det fikk jeg, fikk også noe mumling om at jeg kunne ha klatret over lengre bort i stedet, noe neste person ikke fikk noen minutter senere :hrm:

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid like lett å forstå seg på jenter. Først virket det som hun ikke var interessert og så virket det nesten som hun var litt fornærmet for at du ikke hadde prøvd deg mer?

Hva tenker du om henne nå? Er du fortsatt interessert? Om du er, så er vel det beste å prøve å prate med henne. Vil tørre å påstå at hun har sendt ut litt miksede signaler.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet ikke, drar ofte bare konklusjonen at de ikke er interesserte, men jeg vet at hun er litt sjenert, og de er ofte vanskelige å se hva mener.

Jeg liker henne veldig godt enda, og hvis jeg har en sjanse vil jeg helst ikke ødelegge den.

Har tenkt litt på at hun bor jo hjemme enda, og det kanskje har noe med at hun ikke ville være med meg ut, at hun kanskje synes det er flaut hvis foreldrene finner ut at hun har vert ut med noen, men altså jeg har egentlig ikke peiling, derfor jeg skriver her x)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Nå har jeg prøvd å ikke være særlig oppsøkende ovenfor henne en god stund, jeg har snakket et par ganger med henne på facebook bare, med varierende respons. men det jeg legger merke til er at når vi har klasse i sammen, så er ca. det første hun gjør å se på meg før vi kommer inn i klasserommet\auditoriet og etterpå når jeg setter meg ned en plass, så ser hun på meg før hun setter seg selv, og en og annen gang tar jeg hun i å se på meg ellers også, som regel når hun har grunn til å se i min retning for noe annet, ser ikke at hun gjør slikt mot andre folk.

Det jeg ikke skjønner er at noen ganger så svarer hun ikke meg en gang både når jeg snakker med henne irl og på face, og i dag svarte hun meg på et spørsmål jeg stilte en annen jeg satt med sånn plutselig...

Jeg har store vansker med å tolke hun, hele tiden :p

Lenke til kommentar

Det du har store problemer med, er å legge dette bak deg. Ikke tolk. Du er ferdig med henne, det blir ikke noe. Hvis hun kommer bort til deg og sier "jeg har lyst til å bli med på kino allikevel" – så kan det tolkes dithen at hun kanskje liker deg litt allikevel.

Alt det andre du beskriver her betyr overhodet ingenting – slutt å tenk på det, du gjør bare livet ditt surt.

Lenke til kommentar

Burde du prøve å spørre henne igjen? F.eks via facebook, mail eller sms? Dersom hun svarer nei igjen, eller ikke svarer så burde du prøve å bare glemme henne og ikke tenke over det om hun ser på deg - eventuelt bare vente til hun oppsøker deg. Måten hun ser på deg på, gjør at det kan virke som hun er interessert. Måten hun oppfører seg på ellers gjør ikke at det virker slik... Det at hun kikker på deg gjør at det blir lett for deg å drømme om henne og fundere på hva det betyr...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid like lett å forstå seg på jenter. Først virket det som hun ikke var interessert og så virket det nesten som hun var litt fornærmet for at du ikke hadde prøvd deg mer?

Hva tenker du om henne nå? Er du fortsatt interessert? Om du er, så er vel det beste å prøve å prate med henne. Vil tørre å påstå at hun har sendt ut litt miksede signaler.

Mange jenter forventer at gutter er tankelesere.

Mange jenter kunne ikke drømme å gjøre det de drømmer om å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...