LetThisEndNoah Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) God dag. Jeg skal på John Mayer konsert om omlag 2 ukers tid. På billetten står det "Foto-Film-opptaksforbud". Hvorfor i alle dager? Om jeg så skulle snike med meg et videokamera og en lydopptaker, hva ville ha vært "worse case scenario"? En lydopptaker kan man vel lett ta med seg, uten å bli oppdaget? Vil man bli sjekket (frisk search) på vei inn? Er det en nøktern grunn for dette? Endret 1. oktober 2013 av LetThisEndNoah Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Vil eventuelt selge billetten min, så hvis det er noen som skulle ønske å kjøpe den, er det bare å si ifra. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Det står alltid et slik "forbud" på billetter til konserter til Oslo Spekulum. Det er jo først og fremst fordi du eventuelt tar opp opphavsrettbeskyttet materiale og fordi det er forstyrrende for artisten om 10.000 mennesker tar bilde av deg med blits samtidig. Worst case er at vakter tar fra deg opptaksutstyret, evt bare minnekortet. Forøvrig ganske festlig at du skal selge billetten din fordi du ikke får lov til å ta opp konserten. Endret 2. oktober 2013 av Benbjo Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Det står alltid et slik "forbud" på billetter til konserter til Oslo Spekulum. Det er jo først og fremst fordi du eventuelt tar opp opphavsrettbeskyttet materiale og fordi det er forstyrrende for artisten om 10.000 mennesker tar bilde av deg med blits samtidig. Worst case er at vakter tar fra deg opptaksutstyret, evt bare minnekortet. Forøvrig ganske festlig at du skal selge billetten din fordi du ikke får lov til å ta opp konserten. Takk så mye. PS: Skal ei selge billetten pga. opptaksforbud. Jeg har en annen grunn for dette. Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Man kan vel medbringe mobiltelegon (iPhone 4)? Endret 5. oktober 2013 av LetThisEndNoah Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Er ingen som nekter deg å ta bilder eller filme med mobil. Er vel heller profesjonelt utstyr som er forbudt, type speilrefleks o.l. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Er ingen som nekter deg å ta bilder eller filme med mobil. Er vel heller profesjonelt utstyr som er forbudt, type speilrefleks o.l. Jo, det er faktisk heller ikke lov å filme / ta bilde med mobil. Har opplevd flere ganger at vakter har tatt fra personer som tar bilder telefonen sin. Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Jo, det er faktisk heller ikke lov å filme / ta bilde med mobil. Har opplevd flere ganger at vakter har tatt fra personer som tar bilder telefonen sin. Et sitat fra "billettservice": Profesjonelt foto- og videokamera er ikke tillatt. Du kan ta med deg mobilkamera eller kompakt kamera uten profesjonell linse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå