wander Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 På lefdal.com sammenligner jeg disse to og den som er dyrest ser ut som den har et par-tre ting som virker dårligere enn den billigste, men tenker at det kan være meg som bare ikke har peiling. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Show?products=ACDTSP5EQ018@store-lefdal|ACDTSLJEQ030@store-lefdal Her er de to jeg har sammenlignet med. Det jeg lurer på er bl.a dette med dedikert og dedikert og delt ift. grafikkortet. Og at dyreste pc har Intel HD Graphics 2500 (er ikke det dårlig for spill?) Er det stor forskjell på hastighet på 3,00 og 3,10? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 De ser veldig like ut, nok til at du ikke vil merke forskjell. Den dyreste har en CPU som slumper til å inneholde et grafikkkort, men du vil uansett bruke 3D-kortet (som er det samme i begge). En ting: Det 3D-kortet ser ut til å være ekstremt elendig, type "det var allerede veldig billig for flere generasjoner siden, og det eneste de har gjort siden den gang er å bytte navn på det". Såvidt jeg kan se er det ikke stort raskere enn intel sine beste integrerte, som er litt ... trist. Lenke til kommentar
wander Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Æsj, så dvs at han på Lefdal ikke snakket sant til meg da han sa at XC600 hadde et bra nok grafikkort så jeg kan bruke det til spill som f.eks Second Life? Lenke til kommentar
liealot Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) helt ærlig, ikke kjøp en av de hvis du skal spille. Akkurat nå har jo komplett tilbud (-500kr på ferdigbygde), du får en pc med mye bedre specs til under 6k der. bare gjør endring på skjermkortet til Komplett Gamer maskinen til feks HD 7870 eller gtx660. Under 6k og mer for pengene. Du finner det her Endret 1. oktober 2013 av liealot Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Enig med liealot. Det er vel denne han mener http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10693 Oppgrader til det dyreste skjermkortet du har råd til. Jeg anbefaler Gainward GeForce GTX 760. Da blir totalprisen kr 6210 + porto. Lenke til kommentar
wander Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Tusen takk for svar Godt at Lefdal også har returrett da... så leverer jeg bare utstyret tilbake og handler på komplett. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Æsj, så dvs at han på Lefdal ikke snakket sant til meg da han sa at XC600 hadde et bra nok grafikkort så jeg kan bruke det til spill som f.eks Second Life? Teknisk sett hadde han nok rett - det hadde nok kjørt. (Såvidt jeg husker er ikke SL det mest krevende i verden). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå