Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er du lei av spam, spyware, adware og andre ting med internett som gjør deg i gårlig humør? Det er jeg!!!

Derfor ønsker jeg å gjøre noe med det...

Jeg planlegger å starte en klan av folk som også ønsker å gjøre noe med dette problemet.

Om du ønsker å være med på dette... send meg en melding med din e-post adresse, og jeg vil ta kontakt meget snart.

Mvh

AutoPer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å finne de som sender spam, personer og servere. Deretter gir vi dem en advarsel, så angriper vi...

De angriper oss, jeg synes det er på høy tid de får smake sin egen medisin!

Det jeg har kommet frem til er at om vi er nok personer med på dette, vil vi kunne tvinge de verste spam -serverene i kne vha forkjellige typer angrep. Dette bør på sikt skremme eierene av serverene og linjene fra å leie ut kapasitet til spammere, siden det også går ut over deres seriøse bekjeftigelser.

Dette er noe alle kan være med på! Om du ikke kan noe om emnet, kan du alikevel være til stor hjelp!!!

Lenke til kommentar

Etablerte produkter som Gator etc. bør en kunne komme til livs med litt kreativ mafiafilosofi. De gutta som sitter hjemme i California og sender ut en halv milliard spammail i døgnet vha. sin egen SMTPklient over linjer de har stjålet eller via proxy, vel, dem må en nesten ta med lovendring eller en kal. 50 i mageregionen på langt hold.

Det som derimot burde være et interessant stunt er å gå løs på firmaene som kjøper spammernes tjenester. Altså blokkere telefonlinjer, drepe servere og brenne kontorer. Skal det være noen hensikt å spamme må en jo ha en returkanal. En hjemmeside, et telefonnummer eller en epostadresse.

Lenke til kommentar

Ingen fare! Det finnes få ting i verden jeg missliker mer enn spam og folk som driver med dette. Jeg er absolutt åpen for andre, tryggere måter å få samlet sammen folk til dette på. Men i farten kom jeg ikke på noen bedre måte.

Jeg er på ingen måte noen allviter innen dette området, men prøver å finne en løsning på spam -problemet. Om ikke en løsning, så i det minste irritere noen som driver med dette.

Det er for all del ikke bare spam jeg vil til livs, men alle former for ubehagelig og upassende reklame.

Jeg har i flere år irritert meg gul og grønn over spam, men det som utløste utløste mitt ønske om å komme dette til livs, var en systemmelding som poppet opp på pc'en min for noen dager siden.

Meldingen sa at jeg hadde porter åpne mot internett, og på denne måten kunne bli angrepet av hackere. For å løse dette problemet fåreslo senderen av meldingen at jeg skulle installere deres programpakke.

Jeg var på denne tiden såklart fullt klar over at alle mine porter var åpne, da jeg hadde åpnet brannmuren noen minutter tidligere. Jeg gikk inn på siden som ble foreslått av meldingen, for å finne ut hva dette var (var ganske irritert allerede på dette tidspunkt!)

Adressen til siden er denne: http://www.popuppadlock.com/

Når jeg kommer inn popper det opp tre vinduer, greit nok det, men et av vinduene fanget min interresse...

Dette vinduet kunne fortelle meg at visst jeg fyllte inn et svarskjema, ville de foreta en sikkerhetssjekk av systemet mitt som til vanlig kostet $147. Jeg lempet inn litt info, en fake mail adresse og trykket videre til sikkerhetssjekken. De var meget hyggelige og kunne på neste side fortelle meg ip-adressen til routeren min, samt hvilket oprativsystem jeg kjører og hvilken nettleser jeg bruker.

Enhver person som kan litt om internett/webdesign vet at disse opplysningene er ikke direkte vanskelige å få tak i. Det er jo også uvurderlig informasjon når en kjører statistikk på en webside.

...og dette skulle normalt sett koste $147!!!

Da ble jeg forbannet!

Videre fann jeg ut at jeg skulle sjekke opp mailadressen til firmaet mot et spam-register, og hva finner jeg? Jo domenet er listet som spam utsender...

Siden jeg var rimelig pissed, samlet jeg noen venner og satte i gang et DoS angrep på serveren. Vi fikk responstiden til serveren i kne en del ganger, men klarte ikke å knekke serveren helt.

Jeg går allikevel ut i fra at de som driver serveren vil se i loggen at noe har vært på færde, og de bør ha en misstanke til hvorfor.

Dette er noe jeg vil fortsette med mot andre som driver irriterende reklame, helst skal serverene deres knekkes helt, slik at de skjønner alvoret.

Det er viktig å få med at jeg ikke vil gå til angrep på servere uten å ha vært i dialog med eierene først, eller i det minste forsøkt å komme i dialog med de.

Mitt første mål er å samle flest mulig, med og uten kunnskaper om dette området, for å diskutere videre handling!

Ønsker også å starte en webside for oss som ønsker å gjøre noe med dette, så om noen sitter på en serverver vi kan legge oss inn på, gi beskjed!

Mvh

AutoPer

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...