Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av pc

Anbefalte innlegg

Hei dere, lurte bare på om noen av dere kunne hjelpe meg med og foreslå noen deler som jeg burde bytte ut ;)

specs nå er:

GPU: AMD HD 5870 x2 Crossfire

CPU: AMD phenom II x6 black edition (6 core 3.2-4.0 Ghz)

RAM: 16GB 1600mhz CL9 (corsair venagence)

PSU: Chieftec 850W nitro series bronze

Hovedkort: Asus crosshair IV formula

Kabinett: Fractal Define R4 black pearl (med støydempings foam)

Corsair H50 vannkjøling

HDD: Samsung HDD på 512gb 7200rpm + en 128gb HDD 7200 rpm, 2 SSD kan festes bak hovedkortet eller i HHD buret.

Spiller for det meste wow, så kanskje et nytt skjermkort er tingen? Vet ikke jeg.

Tusen takk for svar på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ytelsen for dårlig i WoW, eller skal du oppgradere for å "fremtidssikre" deg?

Hadde egentlig tenkt å både og få bedre ytelse i wow og å fremtidssikre meg så hvis du har noen forslag hadde jeg vært takknemlig :) Gjerne send noen linker til deler som vil gjøre pc'en min bedre og som passer i min pc ;)

Endret av Madsemann99
Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å både og få bedre ytelse i wow og å fremtidssikre meg så hvis du har noen forslag hadde jeg vært takknemlig :) Gjerne send noen linker til deler som vil gjøre pc'en min bedre og som passer i min pc ;)

WoW vil alltid ha mer CPU-ytelse, spesifikt enkelttrådet ytelse, en i5-4670k vil være et kraftig hopp opp for deg på det området, men dette vil ikke gi deg voldsomt mye bedre ytelse i nye spill.

5870 CFX begynner å dra på åra, og det hadde sikkert ikke vært dumt å bytte dem ut med noe nyere som GTX 770 eller HD 7970 GHz Edition for å kjøre nyere spill bedre, men det hadde nok ikke gitt gigantisk forbedringer i WoW.

Lenke til kommentar

WoW vil alltid ha mer CPU-ytelse, spesifikt enkelttrådet ytelse, en i5-4670k vil være et kraftig hopp opp for deg på det området, men dette vil ikke gi deg voldsomt mye bedre ytelse i nye spill.

5870 CFX begynner å dra på åra, og det hadde sikkert ikke vært dumt å bytte dem ut med noe nyere som GTX 770 eller HD 7970 GHz Edition for å kjøre nyere spill bedre, men det hadde nok ikke gitt gigantisk forbedringer i WoW.

Tusen takk for svar :) Jeg bare lurte på 1 ting til. Hvordan vet jeg om skjermkort passer i min pc og med mine deler? Hadde vært så mye lettere om jeg visste dette så kunne jeg sett etter skjermkort selv ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :) Jeg bare lurte på 1 ting til. Hvordan vet jeg om skjermkort passer i min pc og med mine deler? Hadde vært så mye lettere om jeg visste dette så kunne jeg sett etter skjermkort selv ;)

Skjermkort i dag trenger:

Kraftig nok strømforsyning - en 550W med 2x PCIe-kabler er kraftig nok til alt utenom HD 7990

Et PCIe x16-spor.

For Linux vil du ha et Geforce ettersom Radeon har elendige drivere for Linux.

Lenke til kommentar

Skjermkort i dag trenger:

Kraftig nok strømforsyning - en 550W med 2x PCIe-kabler er kraftig nok til alt utenom HD 7990

Et PCIe x16-spor.

For Linux vil du ha et Geforce ettersom Radeon har elendige drivere for Linux.

Tusen takk for svar :) Nå ble jeg egentlig litt usikker på cpu også? hva må til for at en cpu skal passe i pc'en min?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...