Josten Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hvor mye betalte du for det varmeregisteret? De jeg svippa innom skulle ha 200 for et lite stygt et. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Kjøpte brukt og pussa opp... Vet ikke hvor mye de skal ha for at du går løs på en bil på skraphaugen med en slegge... Det er ihvertfall ikke pent, ikke stygt... Ganske nøytral, men det er arbeid med å modde... Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Dessuten hadde han fyren jeg kjøpte av brukt råtne slanger med gardenakoblinger (tror jeg støter de beinharde gardenafansene, men slangeklemmer er mer til å stole på), hageslange, mykt kobberrør som satt løst og alt var egentlig bare et eneste stort rot. Merk deg at jeg betalte 600 kr for HELE røkla. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hm, skille snørr og barter litt her, for sikkerhets skyld. En bilradiator må forståes dithen at vi snakker om den enheten som tar seg av motorens kjølevann, og som sørger for å holde dette på en rimelig temperatur. Denne innretningen er som regel ganske omfangsrik, og måler ofte 60x90cm, som et eksempel. En slik radiator vil uten særlige problemer klare å holde unna for den i denne sammenheng, beskjedne varmen som avgis fra det du måtte ha av vannblokker i maskinen din. Også helt uten vifte / vifter! Varmeapparatregisteret er i og for seg også en radiator, i adskillig mindre målestokk. Disse har i mange sammenheng vist seg "kjøperadiatorene" overlegne, men har den ulempen at man sjelden eller aldri får plass til slike inne i kabinettet. Men det spiller kanskje ingen rolle? Men utstyrer du et varmeapparatregister med en passende og stillegående vifte, kan du fort oppnå svært hyggelige CPU-temperaturer. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Må beklage at jeg har brukt ordene feil... Det er et varmeapparatregister som brukes, men selv det er mer enn sterkt nok... dim er 80x80x440mm koblingene er på 3/8" Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 såså, de var ikke spesielt myntet på deg da! Men fant det betimelig å trekke inn en forklaring på disse tingene, bare som en generell avklaring / oppklaring på enkelte misforståelser omkring disse tingene. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Bah da må du jobbe mer. Skal ikke ha på baksiden, men på siden, den som ikke har dør. Stor raddis som dekker hele, enten fra bil eller sånn man henger på veggen. men jeg må også ha penger til bussen ja, trenger sponsorer så hvis noen vil spones en ledd-buss, kom igjen Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvis noen er _for_ skeptisk til rengjøring av skitne bilradiatorer og generelt mot stresset det er (?) å dra til bilopphuggeren, så er det jo mulig å plage www.radiatorservice.no littegranne? De fører en mengde radiatorer av dansk kvalitet (nissens) som skulle passe til det meste. Og disse er rene når de ankommer et postkontor nær deg... Bare stikk inn og sjekk. Mener å huske at de linket til nissens produktlister, der det står specs for alle radiatorene... Muligens litt dyrere men.... noen er sikkert interessert! DrErling Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Tja, ikke så dyrt der egentlig, peugeot 306 radiator vet jeg har fin størrelse, den koster 1100 kr. Men tilkoblingen til den ser ut til å være et helvete. Men finnes det ikke noe radiator rens eller lignende? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Dette er min måte å slippe 1100 kr + Tur til Bærum Bilopphoggeri Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hmm,. og den var mulig å rense for drit? Tror jeg må en tur dit jeg også, ta det en dag jeg har god tid, har de åpent på lørdager? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vet ikke helt åpningstider... Den ligger ved siden av ISI...Ta det på lørdag kl 12:00..Såvidt jeg husker var de åpne (tror jeg) da jeg skulle innom ISI kl 14.02... Tror du ikke de stengte meg ute??? Å ja da... Men det skal ikke være umulig å bruke radiatorrens...eller noe heftig andre løsemidler... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Ja, enten tidlig på lørdag eller etter skolen en dag. (eller bruke noen fri-timer på no fornuftig ) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 såså, det var ikke spesielt myntet på deg da! Men fant det betimelig å trekke inn en forklaring på disse tingene, bare som en generell avklaring / oppklaring på enkelte misforståelser omkring disse tingene. Lenke til kommentar
lax Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Som nevnt tidligere så er det forskjellige koblinger på bilradiatorer av forskjellig merke. Selv har jeg en radiator (ca 60*70cm) fra en mitsubishi lancer, opprinnelig med ~1" og ~1,5" tilkobling. Det jeg gjorde for å få det til å passe var å lime fast et rør (1/2") i de opprinnelige koblingene. Jeg brukte et fugemiddel/lim som heter Marin & Teknik som koster en slikk og ingenting på Clas Ohlson og det ble tett som bare det. Det virker utmerket med Eheim 1048, kjører min P4 2,6 stabilt på 3,25 Ghz. Med vifte kun i PSU og Magnum blokk holder temperaturen seg på ~24 grader. Det skal da legges til at radiatoren står montert innendørs, så dersom du setter den ute vil jo temperaturen synke betraktelig. Bare husk frostvæske. En Underlig Lax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå