sveinbr Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Hei I vanvare kom jeg til å løse ut den ene harddisken med "Fjen maskinvare og løs ut.medier på en trygg måte". Kan jeg jeg gjøre om dette uten å løse den ut fysisk for så å montere den på nytt. Bruker win8 og det gjelder en WDC WD 10EAC. Taknemmelig for svar Svein Endret 1. oktober 2013 av sveinbr Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Slå av og på maskinen. Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Takker, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Har du sjekket om disken ligger i diskbehandling? Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Den ligger der, men med følgende melding: "Windows kan ikke bruke denne maskinvareenheten fordi den er klargjort for "sikker fjerning", men er ikke fjernet fra datamaskinen. (Kode 47) Koble enheten fra datamaskinen og koble den til igjen for å løse problemet." Ved å høyreklikke disken får jeg et valg om å fjerne disken, men er usikker på konsekvensen av å velge dette. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hvis du sletter en partisjon eller en logisk stasjon slettes alle data så jeg foreslår at du setter av 3 minutter av tiden din til å åpne kabinettet og gjøre som det står i diskbehandling, koble enheten fra og koble den til igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Skrudde du maskinen helt av eller valgte du bare "Avslutt" i Win8? Jeg mistenker at Win8 egentlig ikke skrur maskinen helt av men setter den i en slags hibernate/resume-modus. Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Skrudde du maskinen helt av eller valgte du bare "Avslutt" i Win8? Jeg mistenker at Win8 egentlig ikke skrur maskinen helt av men setter den i en slags hibernate/resume-modus. Jeg prøvde begge deler, med samme resultat. Hvis du sletter en partisjon eller en logisk stasjon slettes alle data så jeg foreslår at du setter av 3 minutter av tiden din til å åpne kabinettet og gjøre som det står i diskbehandling, koble enheten fra og koble den til igjen. Det blir nok løsningen ja. Takker Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Det er mulig du kan gå i enhetsbehandling (ikke diskbehandling) og deaktivere og aktivere den der. Det skal i teorien være som å koble den fra og til. 1 Lenke til kommentar
sveinbr Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Det er mulig du kan gå i enhetsbehandling (ikke diskbehandling) og deaktivere og aktivere den der. Det skal i teorien være som å koble den fra og til. Det gjorde susen, deaktiverte disken for deretter å aktivere den. Etter omstart var den på plass. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå