Linepusle Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Bruker: LinepusleUtstyr: Gamle gode Nikon D40 med AF-S Nikkor 35 mm 1.8GDeltakernivå: PingleUtfordring: I utgangspunktet ingen ekstra utfordring, men jeg prøver å "finne ro", så får vi se hva det bringer... Endret 1. oktober 2013 av Linepusle 1 Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Travle dager... Og jeg er på jakt etter "ro"! Må bli i utvidet betydning, som i dag: Rolige uroer Exif: f2.8, 1/1250s, ISO 200. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 "Rolige uroer" hang pent og stille ja.....noe suggererende harmonisk ved bildet. Er jo kunst det der..... Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Gir meg urovekkende minner om furupanel. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 "Rolige uroer" hang pent og stille ja.....noe suggererende harmonisk ved bildet. Er jo kunst det der..... Takker. Jeg var usikker på om den skjeve bakgrunnen ødela... Jeg så det ikke før etterpå Gir meg urovekkende minner om furupanel. Det var uten tvil et furuhelvete (eller gran?), men mye morsomt for fotoglade! Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 4. oktober. Det kan bli en "morsom" måned... På vei til jobb om morgenen har jeg knipset en veldig ROlig Nidelven, men det endte med et annet oktober-fenomen, ROsa sløyfe-aksjonen. Exif: 1/125s, f/2.8, ISO 200 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Den ble flott med dråper på.....(det var visst torsdag som var dagen for lansering, var på 3T - Leangen da, og de hadde dekorert med forskjellig i den anledningen) Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Enig med RandiA. Dråpene utgjør forskjellen fra et middels til et bra bilde. Flott med fokus på en viktig sak også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Heh, planke-uro har jeg ikke sett før. Kan bare stemme i når det gjelder dagens bilde. Det ser omtrent ut som dråpene er påsydde perler. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Takk for hyggelige tilbakemeldinger, Randi, FunFact og k.n.b.! I dag har det vært Scott Kelby og 35mm-eren var med fra starten. Siden min ekstrautfordring er å finne ro i bred forstand, måtte jeg nesten le da jeg kom til oppmøtested Gamle bybru og så en dobbeltsculler på vei oppover elven. Det hender nok ikke så ofte! Fram med kamera, ikke tid til særlige innstillinger, og knips, knips. Det ble hastig og lystig, men jeg har endt opp med dette bildet: 5. oktober: Roere Exif: 1/100s, f 5.9, 200 ISO. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Den fikk jeg ikke med meg, Linepusle...fin vinkling Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Har absolutt funnet roen her synes jeg. Dobbelsculler med cox på tomgang oppover elva gjennom høstløv og fin speiling gir absolutt fred i sjelen. Litt ubalanse komposisjonsmessig, men pytt. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det ble bra da! Refleksjonen i vannet, med rødfargene som går igjen i både bygg og klær. Samt brytningene etter åretakene synes jeg gjør bildet. løvet som flyter gir skikkelig høststemning. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Flott bilde med fine speilinger som det blir liv i av dobbeltsculleren. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det var en original uro, tror kanskje ikke jeg ville hatt den i stua, nei, men den var jo i ro. Vakre vannperler på det rosa sykkelsetet(?), og fine speilinger og krusninger i det siste bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Ganske bokstavlig tolkning av å finne ro. Synes du har funnet et godt utsnitt, båten er på vei innover i bildet med passe kjølstripe bak. I tillegg får vi speilingene fra de gamle lagerbyggene bak. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Den ble flott med dråper på.....(det var visst torsdag som var dagen for lansering, var på 3T - Leangen da, og de hadde dekorert med forskjellig i den anledningen) Enig med RandiA. Dråpene utgjør forskjellen fra et middels til et bra bilde. Flott med fokus på en viktig sak også. Heh, planke-uro har jeg ikke sett før. Kan bare stemme i når det gjelder dagens bilde. Det ser omtrent ut som dråpene er påsydde perler. Den fikk jeg ikke med meg, Linepusle...fin vinkling Har absolutt funnet roen her synes jeg. Dobbelsculler med cox på tomgang oppover elva gjennom høstløv og fin speiling gir absolutt fred i sjelen. Litt ubalanse komposisjonsmessig, men pytt. Det ble bra da! Refleksjonen i vannet, med rødfargene som går igjen i både bygg og klær. Samt brytningene etter åretakene synes jeg gjør bildet. løvet som flyter gir skikkelig høststemning. Flott bilde med fine speilinger som det blir liv i av dobbeltsculleren. Det var en original uro, tror kanskje ikke jeg ville hatt den i stua, nei, men den var jo i ro. Vakre vannperler på det rosa sykkelsetet(?), og fine speilinger og krusninger i det siste bildet. Ganske bokstavlig tolkning av å finne ro. Synes du har funnet et godt utsnitt, båten er på vei innover i bildet med passe kjølstripe bak. I tillegg får vi speilingene fra de gamle lagerbyggene bak. Tusen takk til alle som har svart og kommentert. Liten tid til å svare hver enkelt, dessverre, men alt leses og alt konstruktivt er ekstra velkomment! Jeg får også liten tid til foto og oktoberfest denne uka, og vil bidra litt på etterskudd, men håper det går bra. Jeg får se hva maskintilgang på reise og tiden gir mulighet for... Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Bildet av roerne var flott, synes jeg. Hvordan båten ligger parallelt til de speilede husene. Kjempebra. Og så var det en artig ide, det å spille på "ro" Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Bildet av roerne var flott, synes jeg. Hvordan båten ligger parallelt til de speilede husene. Kjempebra. Og så var det en artig ide, det å spille på "ro" Takk! Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Etter noen dager i Oslo uten nettilgang og PC blir det en samlepost med tre bidrag:9. oktober:Ekebergparken:1/1250s, F/2.5, ISO 200 Litt moro i spoiler... Toro or not Toro? 12. oktober: ...og søkte skogens ro 1/250s, F/5.6, ISO 200 13. oktober: Mot Fornebu 1/4000s, F/2.5, ISO 200 Endret 14. oktober 2013 av Linepusle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå