Gå til innhold

Nå offisielt: Høyre og FrP tar sikte på å danne regjering! Er du fornøyd?

Aerow

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

55% kristendom i skolen? Latterlig.

Kosmetikk. Bare dårer tvinger folk til tro.

Den såkalte sex kjøploven skal evalueres og et såkalt kjærlighets visum - Venstres kjepphest - foreslås innført Det stiller ikke krav til forlovelse eller planlagt bryllup. Noen kommentatorer mener dermed at KrF blir med på innførsel av syndefulle sexpartnere.

Gode dager sammen sier Hareide om sonderingene. KrFs dobbeltmoral er altså bekreftet, men det var noen av oss klar over fra før av.

Den virkelige vekstbremsen er Venstre. Regjeringen kommer til å få ikke bare LO, men også NHO på nakken med sin skrinlegging av konsekvensutredning samt ikke boring i andre områder.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

I liket med Dellers ser ikke jeg på en regjering helt i ytterkantene som noe positivt. Hverken ren sosialisme eller kapitalisme er gunstig. Jeg mener det å finne den riktige balansegangen er det som skaper et vellykket samfunn.

Hvordan ser du for deg ren sosialisme i dagens Norge?

Lenke til kommentar

I liket med Dellers ser ikke jeg på en regjering helt i ytterkantene som noe positivt. Hverken ren sosialisme eller kapitalisme er gunstig. Jeg mener det å finne den riktige balansegangen er det som skaper et vellykket samfunn.

Ytterkant? FrP og Høyre er da sosialistiske partier begge to selv om de ikke blir definert som det. Det er minimale forskjeller på budsjettene deres kontra AP sitt. Det er også egentlig bare småting som skiller de, spesielt Høyre og AP.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste som er synd med "blå blå" regjering er at de ikke har rent flertall alene.

Disse mikropartiene burde aldri hatt noe de skulle ha sagt.

3-5 partier i Norge er mer en nok, så ideelt sett hadde de nå hevet sperregrensen, men siden mikropartiene trenges er sikkert ikke mulig. (Vet ikke hvor stort flertall man må ha for å heve sperregrensen, kanskje FrP, Høyre og AP kan gå sammen om det?). Har vel noe sånn som 75% til sammen.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Nei, jeg er milt sagt oppgitt.

Høyre gikk vekk i fra Oljeboring selv om dem danket ut di to små rotte partiene i fra regjeringessammarbeidet.

Begynn å spar på inntekten deres, pensjon får vi nok ikke.

Vel, den pensjonen din vil ikke bli noe mindre av at det ikke ble noe Lofoten akkurat nå. Den pensjonen var godt på vei ut døra slik de rødgrønne har holdt på. Med borgerlig regjering nå kan det kanskje komme litt bærekraftig vekst i samfunnet. Får bare håpe de kan bli enige om noe som helst :) Verre enn rødgrønt blir det ikke, Norge har jo plutselig en sjanse på en fremtid nå.

Lenke til kommentar

Vel, den pensjonen din vil ikke bli noe mindre av at det ikke ble noe Lofoten akkurat nå. Den pensjonen var godt på vei ut døra slik de rødgrønne har holdt på. Med borgerlig regjering nå kan det kanskje komme litt bærekraftig vekst i samfunnet. Får bare håpe de kan bli enige om noe som helst :) Verre enn rødgrønt blir det ikke, Norge har jo plutselig en sjanse på en fremtid nå.

Det ville vært en sikkerhet for meg og di neste to generasjonene om Oljeborringen kunne startet i løpet av denne perioden, siden dette ville generert ganske mange milliarder kroner. Statistisk sett så har Høyre (da har dem måtte slite med Venstre og KRF) tidligere endt med høyere arbeidsledighet og nedgang i BNP (Google det selv)

Stoltenberg har ført landet igjennom en økonomisk deperesjon og fortsatt skapt verdier, så jeg kjenner litt på at jeg angrer på stemmen min siden det virker lite hensiktsmessig og stemme Høyre når vi neppe kommer til å se noen økonomisk vekst som ikke hadde vært genuin for landet uavhengig av regjering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville vært en sikkerhet for meg og di neste to generasjonene om Oljeborringen kunne startet i løpet av denne perioden, siden dette ville generert ganske mange milliarder kroner. Statistisk sett så har Høyre (da har dem måtte slite med Venstre og KRF) tidligere endt med høyere arbeidsledighet og nedgang i BNP (Google det selv)

Stoltenberg har ført landet igjennom en økonomisk deperesjon og fortsatt skapt verdier, så jeg kjenner litt på at jeg angrer på stemmen min siden det virker lite hensiktsmessig og stemme Høyre når vi neppe kommer til å se noen økonomisk vekst som ikke hadde vært genuin for landet uavhengig av regjering.

Stoltenberg har ikke ledet Norge igjennom noe som helst. Når Stoltenberg regjeringen kom til makten for 8 år siden var situasjonen veldig annerledes i verden, alle piler pekte oppover og Kina blant annet hadde enorm vekst. Oljeprisen begynte for alvor og stige, noe som genererte enorme verdier for Norge. Samtidig med en sterkt fallende oljeproduksjon har vi investert over 200 milliarder i året i oljeindustrien over flere år nå, hvor mange arbeidsplasser gir ikke det? I tillegg har de økte inntektene gitt Stoltenberg mulighet til å ansette enorme mengder folk i det offentlige, noe som ikke er bærekraftig. De som ikke får plass der blir plassert under AAP hos NAV, folk som ikke vises som arbeidsledige, men de er jo det i realiteten.

Handelsbalansen mellom Norge og resten av verden har gått i Norge sin favør, oljeprisen har steget fra rundt 20-30 dollar på 10 år til å ha stabilisert seg til godt over 100 dollar. Og alt vi eksporterer går for en høy pris, men vi kjøper billig i fra alle andre land.

Alt dette har ingenting med Stoltenberg å gjøre, han har vært heldig og har seilet på en god bølge. De rødgrønne har gjort særdeles lite for å gjøre Norge mer bærekraftig med å stimulere privat næringsliv. De har bare gjort oss mer avhengig av en oljeindustri som er en usikker tid i møte. Samtidig har vi en innvandring som binder opp enorme ressurser og vil koste oss velferdssamfunnet om det fortsetter.

Så nei, jeg kan ikke se noe som helst positivt med de rødgrønne. Borgerlige side er jo de eneste som snakker om å gjøre Norge mer bærekraftig. Vi får nå se. Se litt på tallene, bare fordi Norge har vært ok de siste 8 årene betyr ikke det at de rødgrønne har vært flinke, de har bare hatt den mest gunstige tiden i Norges historie å være i regjering.

Lenke til kommentar

Veldig bra, Norge trenger det. Det har vært en rivende gal utvikling de siste 8 årene av en lat regjering som ikke tenker inn i fremtiden. Vil bli en bedre utvikling for samfunnet på alle områder. Både innen miljø, økonomi og folks hverdag.

Bedre utvikling? Miljø? FrP??

Fuck begge disse partiene, pluss hipp hurra til Venstre og KrF som i det minste fikk stanset konsekvensutredningen i Lofoten. :tease:

Lenke til kommentar

Kjempeførnøyd.

Bare Høyre og FRP i regjering = helt topp.

Men det gledelige med Venstre / KRF er at de fikk nei til konsekvensutredning av lofoten+++?

Dermed ett av mine ankepunkt mot Høyre/FRP borte.

Håper dette går bra, slik at man greier å holde AP,s klør unna vanlige menneskers liv og laten i årtier fremover.

Dette er virkelig nasjonsbygging - sett i forhold til den nedbrytning av familie, tro,s, og sosiale forhold - som SV, SP og AP har stått for de siste 8 åra.

Kanskje folk kan få seg en utdannelse igjen, kanskje også en egen bolig, og helsehjelp for seg selv og sine.

Noe mange har vært uten i mange, mange år.

Voldtekter, slag, spark og drap på åpen gate, vil sikkert også bli mindre av.

Slikt vil ikke FRP akseptere :nei:

Noe det har vært aksept for blandt de Røde horder.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Stoltenberg har ikke ledet Norge igjennom noe som helst. Når Stoltenberg regjeringen kom til makten for 8 år siden var situasjonen veldig annerledes i verden, alle piler pekte oppover og Kina blant annet hadde enorm vekst. Oljeprisen begynte for alvor og stige, noe som genererte enorme verdier for Norge. Samtidig med en sterkt fallende oljeproduksjon har vi investert over 200 milliarder i året i oljeindustrien over flere år nå, hvor mange arbeidsplasser gir ikke det? I tillegg har de økte inntektene gitt Stoltenberg mulighet til å ansette enorme mengder folk i det offentlige, noe som ikke er bærekraftig. De som ikke får plass der blir plassert under AAP hos NAV, folk som ikke vises som arbeidsledige, men de er jo det i realiteten.

Handelsbalansen mellom Norge og resten av verden har gått i Norge sin favør, oljeprisen har steget fra rundt 20-30 dollar på 10 år til å ha stabilisert seg til godt over 100 dollar. Og alt vi eksporterer går for en høy pris, men vi kjøper billig i fra alle andre land.

Alt dette har ingenting med Stoltenberg å gjøre, han har vært heldig og har seilet på en god bølge. De rødgrønne har gjort særdeles lite for å gjøre Norge mer bærekraftig med å stimulere privat næringsliv. De har bare gjort oss mer avhengig av en oljeindustri som er en usikker tid i møte. Samtidig har vi en innvandring som binder opp enorme ressurser og vil koste oss velferdssamfunnet om det fortsetter.

Så nei, jeg kan ikke se noe som helst positivt med de rødgrønne. Borgerlige side er jo de eneste som snakker om å gjøre Norge mer bærekraftig. Vi får nå se. Se litt på tallene, bare fordi Norge har vært ok de siste 8 årene betyr ikke det at de rødgrønne har vært flinke, de har bare hatt den mest gunstige tiden i Norges historie å være i regjering.

Finanskrisen?.. Var knapt nok merkbar i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finanskrisen?.. Var knapt nok merkbar i Norge.

Herregud, hva er det du snakker om? Les en gang til og se om du klarer og forstå hva som blir sagt.

Edit: Les en gang til som sagt, du har jo blitt lurt til å tro at det er de rødgrønne sin skyld at det går så bra. Du må bli litt mer kritisk.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Herregud, hva er det du snakker om? Les en gang til og se om du klarer og forstå hva som blir sagt.

Edit: Les en gang til som sagt, du har jo blitt lurt til å tro at det er de rødgrønne sin skyld at det går så bra. Du må bli litt mer kritisk.

Jeg prater om finanskrisen, les en gang til og se om du klarer å forstå hva som blir sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Shit, du må være 3 år. Prøv å kom med noe litt holdbart, ikke bare oppgulp.

http://www.nrk.no/valg2013/fortsatt-stor-klimaskepsis-i-frp-1.11040789

"En ringerunde NRK har gjort til 18 av de 19 som topper Frps lister før stortingsvalget viser at ingen av dem mener det er grunnlag for å si at FNs klimapanel har rett i at klimaendringene i stor grad skyldes oss mennesker."

Akkurat som det eksisterer Holocaust-fornektere, eksisterer det også folk som vil forkaste stort sett all forskning bort for å sikre økonomisk vekst. Per Sandberg mente det var et tap for FrP at konsekvensutredningen i Lofoten ble stanset. Hva de mener om forbruk og uttapping av naturressurser gidder jeg ikke gå innpå engang.

Om FrP har bedre eldreomsorg, samferdselspolitikk eller helsepolitikk vet jeg ikke. Men FrP bryr seg ikke om klima og miljø. Det er bare å se på velgerne deres, og å lese stort sett alt de har sagt om klima og miljø noen sinne.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...