Svar Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Bruker: svarUtstyr: Nikon D800 med 50mm f/1,4G, mulignes SB910 ved behov.Deltakernivå: Prøver meg som entusiast.Utfordring/Tema: Dette kan bli spennende da jeg har solgt hovedmaskinen min og nå sitter på en MBP med defekt intern disk, kjører fra USB. Kommer til å ta en stund før jeg får ny maskin også, så tenkte å prøve meg på rett fra kamera bilder til å begynne med. Har som vanlig ikke noe spesielt tema, blir litt hva jeg føler for. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 1Oktober F11, 1/30, ISO500 Her har vi linjer som går igjennom hele bilde, til og med alle veier og vi har sauer, hva mer kan man ønske seg? JPG rett fra kamera, bare justert størelsen, ellers ikke redigert noe. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Nesten dristig mange linjer ja. Men det blir jo en slags innramming av de beitende sauene. Ganske fargerike til sauer å være... Lenke til kommentar
Svar Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Sauer kommer i flere farger enn sort og hvitt ja Lenke til kommentar
Svar Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 2.Oktober ISO800, F1.4, Lukker 1/10 Flere rare linjer og sært fokus JPG rett ut av kamera, bare krympet ned. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Litt rotete, men fint. 1 Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Liker bakgrunnslyset veldig. Bildet hadde kanskje blitt skarpere av mer dybdefokus - altså høyere blendertall... 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Hadde nok det, noen ganger liker jeg å leke meg med laveste blender, bare for å se hvordan det blir i forskjellige situasjoner, men fokus blir også da veldig sentrert ett sted, men noen ganger kan ting ute av fokus være kult også. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 3.Oktober Ikke noe spennende i dag, med mindre man synes mat er spennende da: ISO100, F1/60, Lukker 1/60, SB-910 Kappet litt ned og komprigert, ellers jpg rett fra kamera, ikke fikset farger eller lys. Hele hisorien kan leses her http://www.grillet.no/blog/20/entry-251-low-and-slow-uten-grill/ Lenke til kommentar
Svar Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 4.Oktober Jeg kom litt vell sent ut i dag, ikke noe stativ, det regnet osv osv..... ISO 1600, F1.4, Lukker 1/10 Bildet er gjort S/H i kamera. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 1= pent og sauen følger med. Trådens beste. 2= rotete 3= flatt og kjedelig 4= uklart - men har potensiale 2 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Dagens hadde blitt bedre med stativ, helt klart, men kunne vært værre. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Stativ er forbeholdt de som elsker å planlegge. Synes håndholdt er best, jeg. Så får man heller leve med enkelte "bomskudd". Endret 4. oktober 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Tar ofte med stativ jeg, men det forblir hengende på ryggen i en stor prosent av gangene. Ikke lett uten når det er såpass mørkt. En detalj jeg legger merke til er doble lys over doble porter. Til og med to kumlokk. Er visst to av alt her. 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 5.Oktober I dag var det Coscon i Oslo, og jeg fikk tatt en ca 90bilder, tenke jeg skulle dele ett at de med mest farger med dere. Rett fra kamera, bare krympet ISO200, F5.6 1/500 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 5.Oktober I dag var det Coscon i Oslo, og jeg fikk tatt en ca 90bilder, tenke jeg skulle dele ett at de med mest farger med dere. Rett fra kamera, bare krympet Mario brothers meets Der Oktobefest? 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Eventuelt Mario Sisters, eller var det Giana sisters......men de så ikke sånn ut....hmmmm. 6.Oktober ISO500, F1.4 Lukker 1/60, redigeringen er gjort i kamera. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Særdeles fargesterke jenter, flott bilde. Det siste fikk jeg ikke så mye ut av. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Flotte fargerike jenter i 5. 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 7.Oktober Nok en gang noe enkelt, tok meg en tur ut med blitzen i mørket. Naboen har en mur hylle, eller hva man skal kalle det, med mange greiner med røde blader på. De fleste her inne vill jeg anta ikke tar denne, mulig at det er flere budskap i dette bildet. ISO160, F16, 1/60, SB910 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå