hinough Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Heisann! Sliter litt med nettverkstilkoblingen i windows 8.1 Det er akkurat som om hele nettet mitt detter ned uten å faktisk gjøre det... Når det er "nede" så får jeg IP adressen til f.eks VG på ping, men får ikke svar. Og jeg kan sitte på min mobil på samme WiFi og få nett uten problemer. Problemet på laptopen løser seg på mystisk vis igjen når jeg tar ut/setter inn nettverkskabelen (alt ettersom om den alt var koblet til eller ikke) og dukker opp igjen ganske fort etterpå... Legger også merke til at ting som facebook chatten eller Steam ikke har noen tilkoblingsproblemer når jeg "mister nettet"... Løste dette problemet da jeg hadde det i Windows 8 ved å legge inn win 7 drivere, men dette hjelper ikke stort nå... Pcen min er en Samsung RF511 laptop: Wifi kortet er et Broadcom kort (Står bare Broadcom 802.11n......... i enhetsbehandling) Lan er Realtek PCIe GBE Family Controller Laster ned mine drivere fra Samsung siden under min PC. (Win 8 via Samsung sitt eget SWUpdate da det kun er der windows 8 drivere til min PC ligger) Noen som har lignende problemer og eventuelt en løsning? Jeg kjører som sagt Windows 8.1, noe jeg tror er RC da jeg har lastet den ned via Dreamspark som jeg har tilgang til fra Skolen Lenke til kommentar
hinough Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Her er et eksempel på problemet mitt: Her ser dere at Chrome "ikke har nett" mens League of Legends Launcheren laster ned patch med 277KB/s (Økte til 900 KB/s før den ble ferdig) og Steam chatten i bakgrunnen der står tilkoblet og fungerer uten problemer. Jeg kan også kjøre en ping mot f.eks vg.no og få fatt i IP adressen til vg, men uten å få svar... Nettet kom tilbake til Chrome da jeg satte inn igjen nettverkskabelen og forsvant igjen like etterpå til jeg da tok den ut igjen. Oppdatering: Med drivere som påståeligvis skal være laget for 8.1 kobler nettet ut mye sjeldnere, men til gjengeld er nettet veldig tregt når det først er der(Typen 1/4 av hastighetene som skal være og 2-3 ganger høyere ping) Endret 1. oktober 2013 av hinough Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Winsock feil kanskje? Lenke til kommentar
hinough Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) I all overlykkelighet glemte jeg å oppdatere tråden. Fant ut at det kanskje har noe med DNS å gjøre for når jeg setter statisk DNS direkte mot nextgentel sine DNS servere (Funker ikke mot modemet mitt) så er problemet borte og nettet fungerer så bra det skal gjøre... Så hvordan jeg skal gå fram for å feilsøke på dette aner jeg ikke, men om det ikke finnes noen løsning på det så er ikke det å sette statisk DNS mot enten ISP eller Google sine DNS servere den verste operasjonen som finnes inntil videre. Winsock feil? Erh... i all min dumhet, hva mener du med det? Winsock er kjent ord, men aldri satt meg inn i hva det er Endret 2. oktober 2013 av hinough Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Google det. Det kan gi symptomer som det du beskriver. Men hvis det funker med å sette en annen dnsserver så er det jo en helt grei løsning. Alternativt kan du jø prøve og resette modemet ditt da det antagelig har korrupte dns tabeller. Lenke til kommentar
hinough Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Greit nok, kan jo prøve dette.. er det da snakk om reset som i fabrikk eller reset som i ta ut strøm og sette inn igjen? Synes det virker litt rart med tanke på at nettet er helt perfekt fungerende på telefonen min og på min stasjonære PC (Før skjermkortet døde en sørgelig død) uten å måtte gjøre noe annet enn å koble på Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Uhm... jeg så ikke at det funket fra de andre enhetene, da ville jeg prøvd å flushe dnstabellene på problemmaskina. Åpne et cmd/ledetekstvindu som administrator og kjør: ipconfig /flushdns Lenke til kommentar
hinough Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Fortsatt samme problem etter flushdns kjørt... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Virker som om modemet og maskinen ikke snakker helt godt sammen. Bruk statiske DNS adresser og ikke tenk mer på det. Lenke til kommentar
hinough Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Ja det løser jo problemet hjemme, men siden det er en pc jeg bruker på skolen bør jeg vel få fikset det likevel... Nå har jeg ikke testet den på skolenettet igjen etter 8.1 install, men regner med at den på lik linje med Windows 8 kommer til å ha samme problemene på det nettet som hjemme... Kunne alltids brukt Google dns, men vet ikke hvor glade IT folkene på skolen blir for det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå