Star Fox Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Hei, Så jeg har da altså et jobbintervju i morgen til en stilling som lærervikar. Er det noen som har noen tips til spørsmål jeg burde forberede meg til intervjuet, annet enn de selvfølgelige gode og dårlige egenskapene også videre? Noen her som jobber som ufaglært lærer og kan si noe om hvordan det er? Dette er for trinnene 2. til 10. klasse etter det jeg vet. Jeg har 5 og 6 i alle fag fra videregående som er relevante for barne- og ungdomsskolen. Er dette nok til at jeg kan si at jeg kan undervise i fagene? Hvordan burde jeg ellers gå frem for å få solgt meg inn? Trenger enn innertier. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Pensum er lett. Å holde styr på ungene uten å love tidlig friminutt eller lignende goder kan være verre. Det er ofte mangel på vikarer, og jeg vil si det er et pluss å være en ung person med skolegangen ferskt i minne, i stedet for en sliten barne- og ungdomsarbeider som jobber på sfo og ikke kan matematikk på 3. klasse-nivå. Jeg har ingen konkrete tips, annet enn å ikke dra noen pedofilivitser, eller noen slags vitser i det hele tatt. Vær selvsikker. Mye mulig de stiller vanskelige/teite spørsmål som "ville du fulgt etter en elev som stakk av fra skolens område, eller være igjen og passe på resten av klassen som leker i akebakken som er full av is?". Da vet du hva du skal svare. Jobben er morsom. Litt hektisk hvis det er tilkallingsvikar der du blir oppringt en halvtime før skolen begynner. Da har du gjerne ti minutter på å lage en plan / lese gjennom læreboka før elevene kommer. Er du så heldig å få vite om fag og emner en dag eller mer i forveien, er jobben veldig lett i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå