Espen Jansen Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Vi har møtt Halo-skaperne for å snakke om deres nye stjernereise. Les hele saken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Borderlands much? Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Borderlands much? Jepp, bare bedre. Personlig syns jeg Borderlands er meh, men Destiny gleder jeg meg virkelig til. 1 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Spørsmål: Sitat: "? Vi føler det er noe veldig menneskelig ved å stå nede på jorden og se opp på himmelen, lure på hva som foregår der oppe. Dette er noe som resonnerer med mennesker flest og vi håper muligheten til å dra ut i rommet vil inspirere mange." Jeg antar dette er oversatt fra engelsk, der resonnerer er oversatt fra "resonate". Er det ikke egentlig slik at "resonate" brukes om resonans, dvs svingninger/gjenklang. Altså at å lure på hva som foregår der oppe "svinger" i takt med menneskers tanker og nysgjerrighet. Resonnere betyr jo heller å trekke slutninger, jeg føler ikke det passer helt i sammenhengen. Noen innspill rundt dette? Er det en gangbar oversetting? 1 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Ser frem mer til dette en Titanfall! Mye pga Destiny har en singelplayer og coop sammen med multiplayer Lenke til kommentar
Froskelår Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Spørsmål: Sitat: "? Vi føler det er noe veldig menneskelig ved å stå nede på jorden og se opp på himmelen, lure på hva som foregår der oppe. Dette er noe som resonnerer med mennesker flest og vi håper muligheten til å dra ut i rommet vil inspirere mange." Jeg antar dette er oversatt fra engelsk, der resonnerer er oversatt fra "resonate". Er det ikke egentlig slik at "resonate" brukes om resonans, dvs svingninger/gjenklang. Altså at å lure på hva som foregår der oppe "svinger" i takt med menneskers tanker og nysgjerrighet. Resonnere betyr jo heller å trekke slutninger, jeg føler ikke det passer helt i sammenhengen. Noen innspill rundt dette? Er det en gangbar oversetting? Jeg bruker ofte ordet "resonnere" om noe som jeg føler meg enig i, eller er kjent med. Lenke til kommentar
Froskelår Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Fytti grisen jeg gleder meg til PS4 og det spillet her. Har ikke opplevd sånn kiling i magen på lenge! Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Ser veldig lovende ut i allefall! Satser på at det lever opp til forventningene Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Spørsmål: Sitat: "? Vi føler det er noe veldig menneskelig ved å stå nede på jorden og se opp på himmelen, lure på hva som foregår der oppe. Dette er noe som resonnerer med mennesker flest og vi håper muligheten til å dra ut i rommet vil inspirere mange." Jeg antar dette er oversatt fra engelsk, der resonnerer er oversatt fra "resonate". Er det ikke egentlig slik at "resonate" brukes om resonans, dvs svingninger/gjenklang. Altså at å lure på hva som foregår der oppe "svinger" i takt med menneskers tanker og nysgjerrighet. Resonnere betyr jo heller å trekke slutninger, jeg føler ikke det passer helt i sammenhengen. Noen innspill rundt dette? Er det en gangbar oversetting? Jeg bruker ofte ordet "resonnere" om noe som jeg føler meg enig i, eller er kjent med. Å resonnere betyr jo å komme frem til en konklusjon basert på forskjellige parametre, så det er langt i fra en gangbar oversettelse. Det er nok som klileng sier, en dårlig oversetting. Man kunne kanskje brukt "harmonerer" eller et bedre norsk ord. Den engelske meningen er nok at det er en følelse mange mennesker kan kjenne seg igjen i. 1 Lenke til kommentar
Fush. Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hvorfor spurte dere ikke om PC-utgivelse? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hvorfor spurte dere ikke om PC-utgivelse? Who gives. Spill som har console som mainplatform er ikke verdt å spille uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå