Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Leilighet eller hus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lettere å distansere og isolere seg fra folk om du bor i enebolig i et spredt bebygd område så klart, men de aller fleste finner vel enebolig mer attaktivt enn leilighet. Jeg tror jeg selv kommer til å vente med eneboligkjøp til jeg finner ei jeg vil danne familie med. Jeg trenger jo ikke noe stort sted nå heller.

Lenke til kommentar

Det er lettere å distansere og isolere seg fra folk om du bor i enebolig i et spredt bebygd område så klart, men de aller fleste finner vel enebolig mer attaktivt enn leilighet. Jeg tror jeg selv kommer til å vente med eneboligkjøp til jeg finner ei jeg vil danne familie med. Jeg trenger jo ikke noe stort sted nå heller.

Hva mener du med enebolig? Er enebolig hus eller leilighet?

Lenke til kommentar

Å bu i hus er stort sett betre enn å bu i leiligheit. Men det er ein del ulemper med å bu i hus, for det fyrste så er det dyrare både i innkjøp og vedlikehold. Det er også meir arbeid med eit hus då det krever stell og vedlikehold både ute og inne.

Av denne grunn venter mange til dei er to personer og har to inntekter før dei kjøper hus.

Om det blir einsamt eller ikkje vil være avhengig av nabolaget. Dei fleste som bur i blokk snakker sjeldan med naboen, dei som bur i villa blir "tvunget" til å småprate med naboen då det blir litt kleint å ikkje seie noke når ein møtast.

Lenke til kommentar

Det kan være mer sosialt å bo i småhus enn i blokkleilighet. I alle fall hvis både en selv og naboen liker å stelle i hagen. Om vinteren slår man av en prat over snøskuffa. "Nei farken han tykje, kjæm det meir snø no så trur æ at æ stryk med."

Og da er man inne på en annen fordel/ulempe med enebolig. Mer jobb, både sommer og vinter. Noen liker det, andre vil helst slippe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...