Jaeggen Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Atneosen kirke, Atna, Stor-Elvdal kommune, Hedmark Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Hei, Jon Arne. For omkring 20 år siden fantaserte jeg med planer om å fotografere samtlige kirker i landet, - noe som ville ha tatt mange år og kostet mer enn jeg nok ville hatt råd til. Så kom boken "Våre kirker - Norsk Kirkeleksikon" ut, og da ble det bokkjøp, men ingen videre planer om et eget prosjekt. Godt vedlikeholdte kirker, omgitt av trær og beliggende så pass høyt at de er godt synlige, representerer noe av det fineste vi har i norsk kulturlandskap, og de fortjener absolutt en plass i fotoporteføljen ! Denne kirken er nok litt (vel mye) forsømt, og trenger sårt et par strøk maling ... . Jeg liker "kirkeportrettet" ditt veldig godt, Jon Arne, og har begynt å fundere på om jeg skal "ta for meg" en del av kirkene i traktene her omkring Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Veldig bra!! Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Tusen takk for kommentarer !! Jeg er døpt og konfirmert i denne kirken, og utenfor ligger mine "røtter", trist at den ikke klarer å holdes vedlike, men pengene strekker nok dessverre ikke til, til alle kirkene i sognet :-) - Jon Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg