gsn Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Hei,Problemet oppstod for noen dager siden, og jeg kan ikke se noen god grunn. Ingen driver, windows eller maskinvare oppgraderinger har blitt gjort. Har oppdatert skjermkort drivere, men dette var først etter problemet oppstod.Problemet kom første gang når jeg spillte Skyrim, lyden stoppet og skjermen mister signal, men PCen går fortsatt. Jeg må skru den av ved å ta strømmen, knappen hjelper ikke. Jeg mistenkte først varme problem, men CPU blir max ca 50c GPU 80c. Sist gang den crashet var etter over 30 min stress test, lukket så programmene. Og ca 20 min etter (alt hadde kjølt seg) lukket jeg hwmonitor og den trynet.Etter den går av må jeg vente noen min med å skru den på igjen, ellers får jeg ikke signal til skjermen, og den må skrues av ved å ta strømmen.Har som sagt sjekket temp. Har resatt BIOS, montert skjermkort på nytt, fjernet støv, testet OS disken med western digital diagnostics, kjørt memtest og stresset gpu og cpu. BIOS er nyeste versjon. Kjører normalt minnet på 1600mhzm, men har satt det til 1333 for å se om det endrer noe. Sliter med å konkludere med noe annet enn at dette kan være en HW feil, ettersom PCen ikke lar seg starte normalt etter feilen oppstår.Desperat etter gode råd!Hw:Nvidia 560ti750W PSU8 GB RAM 1600 mhz 4x2Phennom II quadcoreSamsung 120 gb ssd3 snurredisker Endret 30. september 2013 av gsn Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Oppdatering: PCen står på stort sett hele døgnet, crasher altså ikke av seg selv. Nå crashet den når jeg surfet med Firefox, men denne gangen var ikke det umiddelbart. Musen begynte å hakke og fryse for noen få sec om gangen. PCen crashet ikke før jeg trykket ctrl alt del. Jeg kunne skru den av ved å bruke knappen på kabinettet, dette er også ett nytt symptom. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg hadde litt ala samme problem på en maskin jeg bygde for en stund siden, der var det ett hardware overvåkningsprogram som krasjet med en windows tjeneste. Det var litt vrient å finne ut av men med å deaktivere alle tjenester fra å starte og kjøre en binærsøk så fant jeg tjenesten til slutt. Hvis du skrur av alle tjenester og ser om det løser problemet så kan du dele tjenestelista i 2 og aktivere den ene halvparten, funker det så bytter du til andre halvpart og fortsetter og dele opp i mindre segmenter til du finner tjenesten som feiler. Det konkluderer dog ikke at tjenesten er synderen men at noe gjør at den krasjer maskina når den kjører. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Viste seg å være Firefox, evt en tjeneste som tryner med Firefox. Går over til Chrome og anser det som løst Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Chrome er best vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå