Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg besvimte i dusjen igår.

Csiga

Anbefalte innlegg

Og det merkelige/ ekle med det hele var at jeg ikke merket noe på forhånd. Ikke svimmelhet, ikke uklart syn eller piping i ørene. Jeg rakk ikke å føle at jeg måtte sette meg ned. Plutselig var jeg bare helt borte. Datt sammen i armene til kjæresten og var borte i rundt 20 sekunder.

Noen som har opplevd dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke. Føler jeg har flydd ned dørene hos legen det siste året, og siden det gikk bra så falt det meg virkelig ikke inn å kontakte legevakt igår. Idag derimot har jeg tenkt litt mer på det som skjedde, og fundert på om jeg skal ringe lege.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Min søster svimte av flere ganger, som følge av det, har hun nå store problemer. Hun besvimte grunnet mage problemer, men det er viktig å få det undersøkt, så få deg til legen!

Lenke til kommentar

Det er sjeldent at man besvimer uten grunn og eg vil anbefale alle som besvimer til å få dette undersøkt hos fastlegen sin.

Fortell hva som skjedde og at du er bekymret for at det kan skje igjen, og at du derfor setter pris på om du kan få en time

så snart som mulig hos fastlegen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har opplevd dette mange ganger i forbindelse med postviralt trøtthetssyndrom som jeg hadde i et par år. Nå kan det også forekomme, men det går lenge mellom hver gang (nesten et år siden sist nå). Stort sett skjer/skjedde det om jeg er/var veldig stresset og trøtt, og dusjer i for varmt vann.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

På ungdomskolen fikk vi hverandre til å besvime når vi hadde det kjedelig i lunsjen... det gikk ut på at man skulle sitte på huk, se ned og blåse i bakken 50 ganger så hardt man kunne. Hvis noen rett etterpå holdt deg godt rundt brystkassen så besvimte man på sekundet.... pøvde det selv og var borte i 15-20 sekunder.

I disse få sekundene klarte man å tenke/drømme veldig mye og man våknet relativt raskt igjen når det hele var over.

Jeg vet ikke hvilken funksjon som får dette til å skje men etter det du sier kan det være noe av det samme... kanskje du kjenner deg litt igjen?

Du må selvsagt gå til lege men det trenger absolutt ikke være noe alvorlig... :hmm:

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg er nå veldig usikker på om jeg skal være hjemme fra jobben imorgen og ringe lege eller dra på jobb. I min jobb er det umulig å dra midt i arbeidsdagen om jeg får time hos legen imorgen... Jeg var på jobb idag. Det gikk, men jeg var litt mer svimmel og "skjelven" enn vanlig.

Lenke til kommentar

I slike tilfeller vil jeg påstå at det kan være lurt å ringe legevakten og forhøre seg med dem om hva de tror er best.

Det kan være mye som forårsaker dette, derav en del bagateller, men også alvorlige tilstander som kan faktisk forverre seg, nettopp for å utelatte dette vil jeg anbefale at medisinsk personale har i det minste en samtale med deg per telefon.

Lenke til kommentar

Jeg dro på jobb idag. Tenkte første timen at dette går jo fint. Så gikk det nedover. Kvalm, svimmel, skjelven. Så nå er jeg hjemme og har nettopp bestilt legetime. Får faktisk komme dit om bare to timer.

Er bare en uke siden jeg var hos legen sist. Jeg føler meg så ubeskrivelig flau over å stadig fly til legen med "småsymptomer", men egentlig betyr det vel bare at det er et eller annet med kroppen min som ikke er riktig...

Gaah... Kan jeg ikke bare være i bra form et halvt år hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg pleier å dusje med så varmt vann at det ryker av meg når jeg kommer ut av dusjen, men jeg svimer ikke av på grunn av dette. Det skal adskillig mye mer til når det ihvert fall gjelder meg. Ellers så kan jo det f eks være farlig hvis det er snakk o ett badekar, i og med at du kan dette oppi vannet og omtrent drukne hvis du er uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...