tom waits for alice Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 En av mine naboer er pensjonist uten datakunnskaper. Han bruker PC'en til nettbank og epost og det vanlige. Hans nåværende PC synger på siste verset, og han vil ha en ny. Det skal være en bærbar. Ikke over 5000 kroner, helst ned mot 3000. Ytelse er ikke viktig. Spørsmålet er: Hvilke merker er pålitelige i den prisklassen, og hvor bør han kjøpe den hen slik at han kan få support om han trenger? (Ikke nødvendigvis gratis, men noen som vet sånn noenlunde hva de prater om.) Han ønsker også å få overført data fra den gamle maskinen, så det må de tilby. Geir Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Elkjøp http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXM8EED046/acer-aspire-e1-15-6-barbar-pc-sort http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LES500384487/lenovo-ideapad-s500-15-6-barbar-pc 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Takk for tips. Er Acer generelt et godt valg nå til dags? De har vel hatt litt blandet rykte. (MIn egen Acer bærbare varte ikke så lenge som jeg hadde håpet, men det var for mange år siden.) Geir Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Acer er ikke kjent for å være et særlig bra merke nei. ASUS og Samsung derimot er fine merker i den prisklassen. Jeg ville heller gått for ASUS F550CA. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Hmmm. Da blir det ikke lett. Hva med butikker? Dette er en eldre herremann som neppe vil bestille fra en nettbutikk. Hvilke kjedebutikker er gode å ha med å gjøre? Skal jeg dirigere ham i retning av SpaceWorld eller lignende, istedet for Elkjøp og Expert (som jeg mistenker for å anbefale de maskinene de har mest avanse på.) Geir Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Tror alle butikker velger å selge produktene de tjener mest på. Spaceworld er vel intet unntak 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Skal jeg dirigere ham i retning av SpaceWorld eller lignende, istedet for Elkjøp og Expert (som jeg mistenker for å anbefale de maskinene de har mest avanse på.) Geir Dette blir helt irrelevant her, siden du spør om råd her på forumet. Begge maskinene du har fått anbefalt fra Elkjøp er helt greie i forhold til prisen. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Dette blir helt irrelevant her, siden du spør om råd her på forumet. Begge maskinene du har fått anbefalt fra Elkjøp er helt greie i forhold til prisen. Tja, hvis jeg var sikker på at han ikke lot seg overtale av en veltalende selger, så... Geir Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Før var ikke Acer noe særlig bra merke, men nå begynner de å bli bedre og bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå