Gå til innhold

Trommeprogram

iMAniaC

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noe bra program å lage trommer med? Jeg og noen kamerater har tenkt å prøve å lage noen sanger og så vil vi spille inn det vi spiller på gitar og tenkte å legge på trommer digitalt... Har prøvd et par stykker, men fikk dem ikke helt til å funke og no knot... Kan det hende jeg mangler noen midi-ressurser eller noe? Er et midi-program noe å satse på? Er egentlig temmelig blank her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte tidligere et program som heter Virtual Drummer, det er helt genialt til enkel midi trommeprogrammering, men finnes bare for OS9.

Bruker du OSX?

I så fall - reinstaller QuickTime. Hvis du bruker OS9 bør du åpne tilleggskontroll (extensions manager) og aktivisere alt mulig av quicktime-komponenter, da skal quicktime-midi virke. Eller- reinstaller QuickTime hvis det ikke virker.

Virtual Drummer er som sagt veldig simpelt, men fungerer effektivt. Hvis man bruker f.eks VSC (Virtual Sound Canvas) og kjører trommesporet sitt gjennom det, evt. med midi-instrumenter man har lastet ned, blir resultatet svært bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...