Olympen Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Bruker: OlympenUtstyr: Nikon D600 med 50mm f/1,8Deltakernivå: Prøver meg som Kandidat selv om det er første gangen. Den som intet våger osv...Utfordring/Tema: Etter opptelling av linser fant jeg ut at jeg for øyeblikket har kun én fastlinse som også er blitt svært lite brukt. Som ivrig naturfotograf går det mest i zoom linser og stativ, og ei fastlinse blir derfor en utfordring i seg selv. Som tilleggs utfordring og tema kan motivet være av hva som helst, men være tatt fra bakkenivå og opp til maks albuehøyde. Da blir det hele kombinert med litt trim også - over 1kg. kamera som skal være med kroppen ned på bakken og opp igjen, hver dag!! Hmm, kjenner spenningen allerede. Endret 30. september 2013 av Olympen Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 1.oktober:Da er vi igang med noe jeg ikke er helt sikker på hva jeg har begitt meg ut på, her representert ved en "Knute"1/2000 - f/1,8 - ISO 100 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 "...igang med noe jeg ikke er helt sikker på hva jeg har begitt meg ut på..." Du er i gang med å bli kjent med 50-millimeteren din. Skal se dere blir gode venner etter hvert. Her er det gjort svært enkelt og greit, Litt rusten ståltråd mot en dus bakgrunn i en komplementær farge. Akkurat så minimalistisk som jeg kan like det. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Minimalistisk, og med en lyssetting som minner mer om våren enn høsten vi er på vei inn i. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 50mm er fantastisk, bare så det er sagt. Du har i tillegg til herlige farger også fått fram en nydelig bokeh. Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Takk for kommentarene! Tenkte ikke over at oktoberfest kanskje burde speile årstida stemningsmessig også... Får prøve på det i fortsettelsen. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Enkelt og greit. God komposisjon og fine farger. Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) 2.oktober.Velger å døpe bildet for "Oktoberfest" da det gjenspeiler oktober og nedfallsfrukt er en fest for enkelte fugler. Prøver å venne meg til DOF'en på 50mm'1/180 - f/2,4 - ISO 400 Endret 2. oktober 2013 av Olympen Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 3.oktober. Vel nede på bakkenivå dukket denne karen opp og jeg lot meg friste..1/3000 - f/1,8 - ISO400 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 De to siste sto virkelig i kontrast til hverandre. Ett fargerikt og litt rotete bilde, og så et monokromt og stilistisk. Lurer på hva det neste blir, for her er det virkelig spredning i motivvalget. Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 4. oktober. k.n.b: "Lurer på hva det neste blir, for her er det virkelig spredning i motivvalget." Takk for kommentaren og da er det ikke mer å lure på for nå prøver jeg meg på et bilde med slør. Her har jeg overeksponert 2 trinn, redusert ISO til minimum for D600 og brukt et ND-filter. "Dolphin" 2s - f/16 - ISO50 - +2EV Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 He, he. Godt tilsvar, der du har forsøkt noe helt nytt igjen. Det er alltid litt prøving og feiling (i alle fall for meg) når man skal finne optimal lukkertid på vann i bevegelse. Morsomt med det litt rufsete, "pelsaktige" preget du har fått her. Ellers et rolig bilde uten for mye forstyrrende detaljer. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Mye forskjell her, ja Likte særelig det siste bildet. Stramt, rolig, livlig og pent. Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 5. oktober "Fireman" Ble inne-dag i dag, i dårlig form og barnevakt. Hva annet kan man gjør enn å leke litt? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Mye man kan finne inne også hvis man leter. Ser ut som brannmannen har sitt og stri med etter "jordskjelvet". En grei historie du forteller her. Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 6. oktober "Høstvind" I dag er det skikkelig høstvær med kuling styrke. Vanskelig å finne fokus på detaljer så jeg lot like godt være. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Godt valg når det først var for mye vind, kunne gjerne gjort noe liknende. Det er alltids et spørsmål hvor lenge man skal eksponere, det finner man best ut ved å eksperimentere. Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 7. oktober. Da har jeg fått testet vær tetningen på kameraet også. Ja,ja, vi får se om det funker i morgen. 3s - f/8 - ISO 200 Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 8. oktober. "Boot" Kjenner at det er utfordrende å tenke nytt hele tiden og det er visst enda noen dager igjen av oktober. Hopper inn i nye utfordringer hele tiden her og når man er med på dette så er det vel bare å la det stå til. Er litt forbauset over at savnet etter zoomene mine ikke er så stort så kanskje det går an å vende seg til fast brennvidde allikevel... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Mange fine bilder med stor variasjon - det liker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå