Ramboms Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Bare mens eg lager denne posten så har maskinen fryst opp et par ganger. Dette oppstod ganske nyligt, 1uke siden ca og eg kan ikke komme på noe spesielt som kan ha for foråsaket det. Dette problemet oppstår 99% av tida når eg har en nettleser oppe, (bruker firefox). har prøvd å re-installere windows og alt funket fint den første dagen men så skjer det igjen. Det som da skjer er at musa stopper opp noen sekunder der eg ikke kan gjer noe som helst, å så plutseligt kommer den tilbake igjen. Det varierer veldig på hvor lenge frysen varer men eg føler den blir hyppigere med tiden som går. Musepekeren som til vanligt er en pil skifter plutseligt teikn og den forsvinner helt inniblandt og eg må dra musa frem og tilbake lenge for den skal komme tilbake. Eg bruker windows 7 64bit, har alle oppdateringer installert, chipset, skjermkort drivere og alt. Bruker Adblock plus og ghostery i firefox. Lister opp resten her for sikkerhets skyld: Prosessor Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz Minne (RAM) 16,0 GB Grafikk NVIDIA GeForce GTX 560 Ti Spillgrafikk 4095 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) Primær harddisk 60GB ledig (119GB totalt) Hovedkort: Msi z77 Mpower socket 1155 PSU: Corsair HX750W Minne: Corsair Venegance ddr3 1600mhz Dette er noe så sinnsykt irriterendes så håper noen av dere har opplevd det samme eller har en anelse om kva det kan vere Lenke til kommentar
vasa Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Bare mens eg lager denne posten så har maskinen fryst opp et par ganger. Dette oppstod ganske nyligt, 1uke siden ca og eg kan ikke komme på noe spesielt som kan ha for foråsaket det. Dette problemet oppstår 99% av tida når eg har en nettleser oppe, (bruker firefox). har prøvd å re-installere windows og alt funket fint den første dagen men så skjer det igjen. Det som da skjer er at musa stopper opp noen sekunder der eg ikke kan gjer noe som helst, å så plutseligt kommer den tilbake igjen. Det varierer veldig på hvor lenge frysen varer men eg føler den blir hyppigere med tiden som går. Musepekeren som til vanligt er en pil skifter plutseligt teikn og den forsvinner helt inniblandt og eg må dra musa frem og tilbake lenge for den skal komme tilbake. Eg bruker windows 7 64bit, har alle oppdateringer installert, chipset, skjermkort drivere og alt. Bruker Adblock plus og ghostery i firefox. Lister opp resten her for sikkerhets skyld: Prosessor Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz Minne (RAM) 16,0 GB Grafikk NVIDIA GeForce GTX 560 Ti Spillgrafikk 4095 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) Primær harddisk 60GB ledig (119GB totalt) Hovedkort: Msi z77 Mpower socket 1155 PSU: Corsair HX750W Minne: Corsair Venegance ddr3 1600mhz Dette er noe så sinnsykt irriterendes så håper noen av dere har opplevd det samme eller har en anelse om kva det kan vere mus er defekt. prøve ny mus-- Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) For et par måneder siden var det veldig mange Nvidia brukere som hadde nøyaktig det samme problemet pga driveren. De nye driverne har fikset det for de fleste, men noen har fortsatt problemer. Kan du prøve Beta driveren og/eller denne eldre driveren? Hvis det ikke virker så kan du prøve en systemgjenoppretting. Skriv inn systemgjenoppretting i søkefeltet i startmenyen og start programmet. Velg et tidspunkt før problemet oppstod. Husk å huke av "Vis flere gjenopprettingspunkt" for å se alle valgene dine. Endret 1. oktober 2013 av Bjoolz Lenke til kommentar
Carnatus Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Er Nvidia-bruker. Hadde ca. samme problemet, spesielt når jeg benyttet Firefox. Gjerne nøyaktig 36 timer etter forrige reboot. Installerte nye drivere, problem solved. Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Takker, skal prøve ut det med driverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå