Metasenter Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Hei! Jeg leste en artikkel om fettforbrenning for et par dager siden etter som at jeg vil begynne å trene med et mål om å gå ned i fettprosent. I artikkelen sto det at jeg bør trene høy intensitet (intervall-trening) og at treningen ikke bør vare mer enn 45 minutter for å oppnå optimal forbrenning, stemmer dette? Jeg hadde tenkt at jeg skulle trene RYP grunnprogram i tillegg til å trene intervaller tre ganger i uken, men hvis treningen ikke bør vare mer enn 45min, så bør jeg kanskje bare holde meg til utholdenhetstreningen? Er det forresten best å trene med litt stigning på mølla når jeg driver med intervaller, eller er det like greit å trene på flatt underlag med litt kjappere tempo? Takker for all info / tips Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Skal du trene intervaller så burde du rett og slett gå ut, og løpe i skogen:) Og det er heller ikke noe problem å trene styrke samtidig. jeg ville faktisk anbefale deg å trene mer styrke enn intervall, da styrke både forbrenner fett, og gir deg muskler. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Løp ute, løp i varrierte terreng og løp fort. Styrketrening er litt tregere for å forbrenne fett, men større muskler spiser mer energi som gjør at fettforbrenner over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå