Gå til innhold

[Løst] Fikk levert en levende musunge på døra. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom hjem nå nettopp og fant ene katten min ved døren sammen med en liten museunge (tydelig stolt over dette ;) ).

Den er i live men om den er stiv av skrekk eller skadet er ikke lett å se.

Jeg pleier ikke å tenke så mye over det når kattene kommer hjem med ei død mus, rotte eller fjærkre.

Ble litt beskyttende overfor denne lille krabaten. Jeg har omtanke for dyr, selvom dette er et skadedyr.

Har lagt den i ei plastboks på et tøystykke med en bit tørrfor fra kattene og ei lita skive gulost for nå.

Edit: Prøvde å legge den på ryggen nå for å se om den greide å snu seg igjen, noe den gjorde. Så jeg tror ikke den er så særlig skadet, er vel mer stiv av skrekk.

Nå har den også gått litt rundt og snoket i plastboksen.

Forslag?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta den ut, sett den ut i skogen eller på plena, og vent på at pus tar den inn igjen. Håp at pus tar ordentlig livet av den neste gang.

Har ei sjøl som gjør dette. Hun tar dem inn på natta (katteluke..) og dreper den inne. Har vært oppe på natta et par ganger og fått oppleve musas kamp for livet, det er en tragedie. Så kan vi rydde stua for lik på morran. Er vel noe av sjarmen med å ha katt.. ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Har heldigvis ikke katteluke så har ikke fått de i hus før, hverken død eller levende. Fant et mikroskopisk lik (en mus som denne) utenfor døra for et par dager siden, så det er vel et kull i nærheten som katten(e) mine forsyner seg av.

Edit: Den ser ut til å være i fin form. Løper rundt og har også spist ost.
Skal slippe den ut i skogen igjen straks.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...