Cuneax Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Detroniserer Coca-Cola etter 13 år.Apple er verdens mest verdifulle merkevare Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Merkelige greier dette. Et selskap, i dette tilfellet "Interbrand", lager sine egne regler for hva som er "et verdifullt varemerke" og legger ut resultater målinger/funn basert på disse reglene. Det er jo greit nok, men det kan jo bli litt missvisende når; Pressen (i dette tilfellet "tek.no") uten videre betenkning presenterer greia som "verdens mest verdifulle". Ingen bemerkninger om at "Pettersens Markedsføring A/S" kanskje mener noe helt annet. Interbrand er forresten et selskap som lever av å selge varemerke profilering. Et snev av "bukken og havresekken" her altså. Nå gir ikke Interbrand ut info om egne kunder, men det hadde vært artig med toppliste vs. kundportefølje sammenligning. Endret 30. september 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Om man skal påstå noe slikt må man vel også fortelle på hvilket grunnlag man kom frem til resultatet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Om man skal påstå noe slikt må man vel også fortelle på hvilket grunnlag man kom frem til resultatet? Det står (i grove trekk) om hvordan dette regnes ut, og reglene for å bli tatt med, på nettsidene til Interbrand. Lista gir oss nok "det mest verdifulle varemerket", men da etter den metoden Interbrand finner fornuftig å beregne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg