Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note 3

Anbefalte innlegg

Er det flere som opplever at konverteringen av håndskrift til tekst ikke fungerer?

Jeg har søkt litt på nett, og en midlertidig løsning på problemet er å fjerne automatisk dato, stille inn dagen til 29. september, teste ut konverteringen og deretter velge dagens dato manuelt (altså ikke automatisk). Da fungerer det hos meg.

Samsung skal være klar over buggen, og jobber visstnok med en løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812387491234

Jeg har samme problem :( Trikset du nevner funker desverre ikke lenge av gangen

Men hvis du svever over tekstfeltet dukker det opp et lite blyant-ikon du kan trykke på for å åpne en alternativ editor for håndskrift - denne funker..

Endret av Slettet+9812387491234
Lenke til kommentar

Ergo, ytelsen som mobilen demonstrer i en gitt benchmark som Samsung ønsker å "booste" prosessoren for er ikke representativ med ytelsen i applikasjoner for brukere.

Det vil si at i benchmark x så er Note 30% raskere en konkurenten fra LG, men i applikasjon y lastet ned fra Google Play så er telefonene ganske identiske.

Hvis du belaster prosessoren maksimalt over lang tid så vil den etterhvert bli overopphetet, og deaktivere seg selv. Slik beskyttelse er bygd inn i disse SoC'ene.

"Apple leiren er ute etter å spre negativitet"-kortet dras med en gang ja! :) Tror ikke Apple er nevnt i det hele tatt her jeg...

Som sagt når de deaktiverer all strømsparefunsjon så får du ikke et realitisk bilde over ytelse, det blir som å måle bensinforbruk på en bil i vakum.

Jo, iallefall Intel kjører alltid aktiv strømsparing i prosessorene sine såfremt det ikke er snakk om en desktop prosessor som alltid har strøm.

Tja når man refererer til Apple insider, så er det vel kanskje ikke så rart at man stiller spørsmål? Og du må huske på at jeg ikke siterte deg da jeg skrev min kommentar...

Prosessor som yter på maks i en benchmark: ikke bra, ikke bra :-D

Lenke til kommentar

Har Galaxy Note 2 nå, vil det være noe poeng å bytte til note 3?

Jeg byttet fra note 2 til 3 og er ikke i tvil om at dette er kanskje den beste oppgraderingen jeg har gjort av mobil, det inkluderer da jeg gikk fra "dum" til smart telefon :)

Lenke til kommentar

Har Note(1) og skal klare å vente til denne har gått ned noe i pris. Kanskje over nyttår? 4~5.000kr?

Kjøper du den hos netcom nå med jubileumstilbudet får du den for 4801kr, men da må du binde det til abonnement med fri bruk av alt for 299 i måneden i 12 måndeder, men aboslutt ikke en dårlig deal.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Ville ikke ha satset på det, men du kan jo slenge inn et 64 GB microSD kort. Da får du mye lagring til filmer osv, men ikke så gode hastigheter så anbefaler ikke å lagre apps på

• Liker 1
Lenke til kommentar

Testen bør vel informere om at Samsung har tilpasset programvaren slik at produktet yter bedre i test enn i real-life? Det er naturlig å opplyse om det under ytelsestesten og i konklusjonen.

http://www.amobil.no/artikler/samsung-jukser-med-ytelsestesten-pa-galaxy-note-3/152526

http://anandtech.com/show/7384/state-of-cheating-in-android-benchmarks

De er på et punkt hvor de må gjøre det siden alle Android utgivere utenom Google/Motorolla gjør det. Og siden de gjør det samme med alle sine modeller er den relative sammenligningen fortsatt like gyldig. Hvofor noen bryr seg om benchmarks kan jeg dog ikke forstå.

Lenke til kommentar

Har Note(1) og skal klare å vente til denne har gått ned noe i pris. Kanskje over nyttår? 4~5.000kr?

Kommer nok ikke til å synke så veldig mye I pris. Note 2 holdt seg veldig stabil I pris, men 4500 kan kanskje Være en reel pris etterhvert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Kommer nok ikke til å synke så veldig mye I pris. Note 2 holdt seg veldig stabil I pris, men 4500 kan kanskje Være en reel pris etterhvert

ja, Note 2 LTE koster jo bare 2500 kr iblant :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...