Gå til innhold

Promillemålere

Countryman

Anbefalte innlegg

God morgen!

det ligger en lignende tråd under "arrangementer/Fester", men jeg synes en slik tråd hører bedre hjemme her.

I mitt tilfelle - Jeg er whiskysmaker/samler og liker å ta meg en liten pinne på kvelden. Jeg er garantert "edru" når jeg våkner dagen etter for å kjøre til jobb, men jeg får likevel noenganger et lite stikk i sjela...vil gjerne se det med egne øyne.

jeg copy/paster svaret mitt i den andre tråden:

Jeg leser at storselgeren "CA 2000" må kalibreres 1 gang i halvåret, sendes tilbake til forhandler. Dette gjelder generelt promillemålere med halvleder-sensor.

Promillemålere som bruker brenselscelle-teknologi trenger "visstnok" ikke kalibreres mer enn 1 gang i året, og "BROOM" nevner i denne sammenheng "AL 7000" hvor man i tillegg kan bytte sensormodul selv, hjemme.

http://www.kbprodukter.no/AL7000.htm

Jeg har problemer med å stole på slike...er det bare meg?

er det trygt å bruke en slik så lenge man skifter ut med ny kalibrert sensor minst 1 gang i året?

Jeg har ingen problemer med å investere i en dyr og kvalitetssikker måler, men er veldig i tvil om hvem jeg skal kjøpe. Noen erfaringer?

Jeg synes en måler til under 1000kr er urovekkende, gir meg ingen trygghetsfølelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man ikke er sikker på at man er edru, burde ikke en promilletester gi ro i sjela.

hehe...joda jeg er sikker på at jeg er edru, og det er jo nettopp det den skal gjøre.

noen ganger, selv etter kun å ha tatt en 4cl kvelden før sitter smaken igjen i kjefter når jeg våkner neste morgen. Jeg vet jeg ikke har promille men man blir noen ganger i tvil, selv om man egentlig vet. kall det angst eller hva du vil, spiller ingen rolle - det er ikke det som er casen her.

mitt syn er at alle burde ha en slik hjemme. Det er altfor mange som "trodde de ikke hadde promille". problemet er bare at det finnes så mye dritt på markedet.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Om du er en ellers normal, (halv)voksen kar, er det absolutt, garantert ingen fare forbundet med å ta 1-3 "pinner" på kvelden og så kjøre bil morran etter. Da snakker jeg altså om de pinnene som stort sett inneholder ca 4cl av vanlig whiskyprosent.

Jeg vet godt at smaken av en ordentlig god single malt kan sitte i lenge, men det er heller ikke smaken som gir deg promille..

Drit i alkotesten om du ikke stoler på den, og ta heller et glass mindre for å være sikker.

Lenke til kommentar

Om du er en ellers normal, (halv)voksen kar, er det absolutt, garantert ingen fare forbundet med å ta 1-3 "pinner" på kvelden og så kjøre bil morran etter. Da snakker jeg altså om de pinnene som stort sett inneholder ca 4cl av vanlig whiskyprosent.

Jeg vet godt at smaken av en ordentlig god single malt kan sitte i lenge, men det er heller ikke smaken som gir deg promille..

Drit i alkotesten om du ikke stoler på den, og ta heller et glass mindre for å være sikker.

takk

jada jeg og tenker dette, jeg bare gidde ikke å ha det i bakhodet lenger, vil ha det bekreftet og har nå gjennom NAF-kundeservice (folk jeg virkelig stoler på) blitt tipset om en de faktisk selger selv som nå er på vei i posten.

http://alkoholtester.no/

den scorer best i test stort sett overalt, ihvertfall de 7-8 nett-testene jeg har lest

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...