Gå til innhold

[Løst] Hvordan installere internett i leiligheten?


Tardface

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg ny leilighet, men det er ikke internett i leiligheten, og jeg har nå tenkt å kjøpe dette, men vet ikke helt hva jeg skal velge..

Jeg bor i en blokk med kanskje 60 andre leiligheter i, og vi har en sånn avtale om Canal Digital så alle leilighetene har Canal Digital abbonement som er inkludert i de månedlige felles utgiftene, men vi har ikke noe felles internett leverandør virker det som. Er det da slik at jeg bare kan bestille hvilket som helst abbonement og ha dette, eller må jeg bestille et abbonement som de andre i blokka har? Har sånn uttak i veggen som jeg kan koble internett kabel i (regner med at det er her modemet/routeren skal kobles), fra forrige eier ligger det også to rutere eller modem i leiligheten, ett sånn til trådløst tror jeg (med antenne på), kan jeg bare bruke dette?

 

og hvor kraftig internettlinje tror dere jeg trenger? Kommer hovedsaklig til å bruke internett til vanlig surfing - youtube, facebook osv. litt streaming fra netflix, og streame fotballkamper fra tv2 sumo, men ikke noe gaming eller noe.. Tror dere det holder med en pakke på 20 (vet ikke hvilken enhet) uten at det lagger i kampen osv?

 

takk for svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo spørre en oppegående nabo om hva som gjelder for internett.

Hvis dere har kun avtale om TV i husleie, så må du bestille internett selv.

Det beste er da å velge CD, siden de har infrastruktur på plass for høyest hastigheter.

 

https://kabel.canaldigital.no/Produkter/Bredband/

 

25Mbit holder til ditt behov.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...