Rahl Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Hei hei. Så at Multicom har denne nå, og lurer på om dere har noen kommentarer til den. Ser ganske solid ut.Jeg vurderte Multicom Xishan W230S, men lener nå mer mot Gigabyte sin. Den kommer hovedsaklig til å bli brukt offshore, så størrelse og vekt har litt å si (maks 10kg, pr bag), men 15-tommeren er faktisk et par hundre gram lettere enn W230S. Hadde foretrukket en 13- eller 14-tommer, men men. Så bortsett fra at den er hakket større enn jeg liker, er det noe annet som er "gæli"? Mvh Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Det er en MEGET pen og gjennomtenkt maskin, med mange smarte løsninger når det kommer til lagring. Det eneste jeg kommer på i farten som er negativt er svært høyt støynivå fra viftene og høy varmeutvikling under belastning, samt at prisen er stiv om man sammenligner med Clevo modellene med samme specs. Er dette noe du kan lave med er det bare å kjøre på. Har selv vurdert maskinen, men syns prisen er 2-3000,- for høy. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Jeg ville ha vært mest bekymret for om kjølingen er tilstrekkelig i såpass tynne maskiner. Men jeg vet ingenting om denne Gigabyte-modellen ellers. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Sitter her med min Xishan W230S, den er lydløs og genial. Veide den nettopp nå, 2150 gram med batteri og både mSata-SSD og vanlig snurreidsk inni. De 2,4 kiloene som Multicom oppgir vet jeg ikke hvor de har fått fra, det er direkte feil. Den har dessuten to mSata-plasser i tillegg til vanlig 2,5"-plass så utbyggingsmulighetene er enorme. Man må bytte til ordentlig kjølepasta og undervolte+underklokke den litt for at den skal kjøre helt lydløst, men det må man nesten regne med på en slik entusiast-maskin som dette. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 En viktig forskjell på Gigabyte-maskinen og W230, er jo at førstnevnte har IPS-panel i skjermen. Og det er nok her mesteparten av prisforskjellen skal finnes. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 W230S har og IPS-panel. Skjermen er en av de ypperste kvalitetene på denne maskinen. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) W230S har og IPS-panel. Skjermen er en av de ypperste kvalitetene på denne maskinen. Javel? Det står ikke nevnt noe sted, så vidt jeg ser, og jeg innbiller meg også at en representant fra Multicom var inne i tråden her og gjorde det klart at W230ST ikke ville få IPS-panel, som først ble annonsert. Men da er altså dette feil? Redigert: Multicom-representanten var ikke inne i denne tråden, men i Multicom Kunshan P150/P170-tråden, selvfølgelig. Endret 30. september 2013 av thomit Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Javel? Det står ikke nevnt noe sted, så vidt jeg ser, og jeg innbiller meg også at en representant fra Multicom var inne i tråden her og gjorde det klart at W230ST ikke ville få IPS-panel, som først ble annonsert. Men da er altså dette feil? Ja, det er feil. Søk på Clevo W230ST som er samme modell. Den leveres med IPS-panel og Multicom selger den bare videre i sitt eget navn. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Jeg fant innlegget fra Multicomrepresentanten som jeg refererte til, og det dreide seg om W740 Arctic - det var den som først skulle få IPS-skjerm, men senere ble dette forandret på. Så det var jeg som husket feil. Likevel er det jo litt rart at det står ingenting på nettsidene til Multicom om IPS-panel i W230ST? Takk Robert, men jeg vet allerede det meste vedrørende Clevo/Multicom og alt det der Endret 30. september 2013 av thomit Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Anandtech.com har en test av lillebror P34 på gang, men har lagt ut en ... skal vi kalle det teaser på nettsidene sine. Endret 2. oktober 2013 av thomit Lenke til kommentar
Multicom Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ja, det er feil. Søk på Clevo W230ST som er samme modell. Den leveres med IPS-panel og Multicom selger den bare videre i sitt eget navn. Hei! Multicom W230S (eller Clevo W230ST) har ikke IPS-panel, men skjermen er likevel veldig bra! Panelet er fra Chimei: 13.3" Full HD, Antiglare, N133HSE-EA1, LED, EDP, 2.8mm 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hei! Multicom W230S (eller Clevo W230ST) har ikke IPS-panel, men skjermen er likevel veldig bra! Panelet er fra Chimei: 13.3" Full HD, Antiglare, N133HSE-EA1, LED, EDP, 2.8mm Kanskje det er et AHVA-panel i W230ST? En paneltype som har noen av de samme egenskapene som IPS - og som sitter i f.eks. den ovennevnte Gigabyte P34, kanskje i P35 også? Det kan i så fall forklare hvorfor robertaksland trodde at han har et IPS-panel i sin W230ST. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Panelet i W230ST er dette: http://www.panelook.com/N133HSE-EA1_Innolux_13.3_LCM_parameter_17098.html Flere reviews av Clevo W230ST omtaler skjermen som IPS, men det er altså et vanlig aktiv matrise TFT-panel med amorft silisium for økt ytelse og innsynsvinkel. Det konkurrerer absolutt med IPS-paneler på alle parametre. Det er det samme som står i Asus zenbook UX31 og 32 forøvrig. 1 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Så det är alltså inte ett IPS panel på W230 som du först så bastant sa? Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Nei, det er ikke IPS-panel i Xishan W230S (Clevo W230ST som den også heter). Men når det ble hevdet i alle eksisterende reviews at det var IPS, samt at skjermen faktisk matcher alle de kvalitetene som en IPS-skjerm skal ha, så er det lett å bli bastant. Så det beklager jeg. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Har nu använt Gigabyte maskinen en del och installerat Win 7 plus att jag satte in en Evo 500GB i stället för 5200rpm den kom med och en Kingston 128GB som kan skiftas med cradlen till DVD som medfölger. Med 5200 disken i vägrade maskinen windows att bli installerat, men med bara msata eller i tillägg med evo'n så gick det bra. Tippar det är en biosfel i grunden utan att jag lade ned mer tid på det. Fläkten låter en del, men jag har helt klart varit med om värre. Den blir inte speciellt varm i tangentbordet, men rätt under skärmfästet, ovanför tangentbordet blir den varm, alltså vid av/på klnappen. Skall man ta ut batteriet måste man skruva upp i stort sett alla skruvar under maskinen. Annars verkar batteritid vara väldigt bra på denna. En hel dag med studier eller jobb är inga problem. Efter över 6 timmars surfing, installering/avinstallering osv, alltså lätt bruk, var det 43% kvar enligt mätaren, men det kan ju vara gladmeddelande. Maskinen är inte min, så jag har den inte kvar, men detta är nog den windowsmaskin jag kunde tänka mig att ha av de jag sett och provat. Härligt bakbelyst tangentbord och en helt ok musplatta, inte helt i klass med Apple, men absolut godkänt. Med fallande priser på SSD så ser jag inte bort i från att ha denna med 3 st 500GB SSD. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå