nebrewfoz Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 "The problem with internet statistics and famous quotes is that they are often misconstrued and wrongfully believed to be true and real." Så her er du på linje med Abraham Lincoln? Lenke til kommentar
Jan Ståle Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Lukter rettsak jaah.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Hvis du ikke har tall som viser at sannheten er en annen Newton,så kan du stikke quote opp et visst sted... Det at fanboys bestrider all fakta er ingen nyhet. Endret 4. oktober 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Forresten, på hvilken måte vil skifte av ladeplugg på dagens løse USB til Lightning ladekabelen forhindre at folk kaster selve laderen? Selve laderen er en fiffig liten USB-strømforsyning som kan brukes til en mengde forskjellige kabler. Det er sikkert blitt spurt om tidligere i tråden, i så tilfelle må jeg bare beklage 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Selve laderen er en fiffig liten USB-strømforsyning som kan brukes til en mengde forskjellige kabler. Nettopp, alle dagens Apple-ladere har USB-kontakt ved laderen. Så hva er EU redd for? For mange ladekabler? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Så her er du på linje med Abraham Lincoln? Jeg er i alle fall på linje med den som lagde det utmerkede "sitatet" ditt. 2 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Det var vel den uviljen hos produsente til og komme opp med noen vettug felles standard som ga oss den elendige musb-pluggen, må behandles svært så forsiktig, tror jeg har hatt ti mobiler hvor pluggen i telefonen gir seg. De tåler fint lite, vonde og plugge inn, mekanisk ett elendig design og helt ubrukelig på utstyr som skal håndteres under alle situasjoner. Vi har jo samme idioti på bærbare, en haug med nesten like plugger som også sitter alt for godt fast og røsker med seg PC-en samt ofte river løs pluggen i PC-en når de får ett rykk. Alt denne idiotien må være resultatet av lang tids kreativitet i forsamlingen for økonomer i slutten av femtiårene i grå dress. Søppelløsninger alt sammen. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Det var vel den uviljen hos produsente til og komme opp med noen vettug felles standard som ga oss den elendige musb-pluggen, må behandles svært så forsiktig, tror jeg har hatt ti mobiler hvor pluggen i telefonen gir seg. De tåler fint lite, vonde og plugge inn, mekanisk ett elendig design og helt ubrukelig på utstyr som skal håndteres under alle situasjoner. Vi har jo samme idioti på bærbare, en haug med nesten like plugger som også sitter alt for godt fast og røsker med seg PC-en samt ofte river løs pluggen i PC-en når de får ett rykk. Alt denne idiotien må være resultatet av lang tids kreativitet i forsamlingen for økonomer i slutten av femtiårene i grå dress. Søppelløsninger alt sammen. Kjenner meg lite igjen i det med bærbare, synes de fleste plugger nappes ut uten å ta meg seg PCen, selv om de sitter hardere enn feks magsafe. AtW Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Tja, har sett min andel av ødelagte PC-er pga elendig design, er jo typisk at det er Apple som faktisk tenker mens mye av det andre bare føles like moderne og nyskapende som damplokomotiver. Men dette er off-topic så jeg avslutter her 3 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Du har klart å ødelegge ti telefoner? Ærlig talt, hva gjør du med dem? 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Bruker de? De ligger over alt, inn og ut av div ladeplugger i biler og div kjøretøy. Disse pluggene er ufattelig skjøre. litt røff inn og ut så gir de seg fort, helt klart ikke designet for annet enn svært forsiktig og fin bruk. Har aldri hatt noen slike problemer på andre mobiler før disse idiotiske musb-ene kom. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Tja, har sett min andel av ødelagte PC-er pga elendig design, er jo typisk at det er Apple som faktisk tenker mens mye av det andre bare føles like moderne og nyskapende som damplokomotiver. Men dette er off-topic så jeg avslutter her Kanskje like greit, om det skal være såpass usaklig, din framstilling om at kun apple tenker, vitner om liten innsikt. AtW Endret 7. oktober 2013 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Nåja, kunne vært bra diskusjon dette men som sagt blir det off topic Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det er ikke velkjent på noen som helst måte. Derimot er det mange som tror det er slik, nettopp pga utsagn som du kommer med her. Kreftforeningen sier følgende om dette: Dette er omtrent som når foreldrene dine ber deg sitte lengre fra tv, for å unngå at du får firkantede øyne. Det er ikke vondt ment, men har heller ingen dokumentert sammenheng. Mens vi er i gang: vikingene hadde ikke horn på hjelmene sine. Sukker gjør ikke unger hyperaktive. Det største varmetapet er ikke gjennom hodet. Napoleon var ikke kort. Tungen er ikke delt opp i soner, hvor f.eks søtt kun kan smakes med tungetippen. Mennesker har ikke bare fem sanser. Alle mytene går inn under begrepet "Falsk konsensus effekt". Men om man bruker litt mer enn de ti prosentene av hjernen mange tror vi kan bruke (dette er også feil) så vil kritisk tankegang og litt kildekritikk gjøre oss alle litt mer opplyste. Sukker gjør unger hyperaktive jo. Godt å høre du ikke har barn eller har jobbet med barn. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Sukker gjør unger hyperaktive jo. Godt å høre du ikke har barn eller har jobbet med barn. Dette blir veldig off-topic, men XmasB har rett. Det er gjort forskning på dette, og det er bevist at sukker ikke gjør barn hyperaktive. Uansett hva foreldre tror, sukker skal ikke ha skylden for barn ute av kontroll, skriver forskerne i British Medical Journal. Artikkelforfatterne viser til 12 undersøkelser som fulgte barn som spiste ulike dietter med forskjellige sukkernivåer. Men ingen av barna, ikke en gang dem som var hyperaktive i utgangspunktet, viste endring i adferd. Forskere har derimot studert hvordan foreldre reagerer på sukkermyten. Når foreldre trodde barna deres ble gitt sukkerholdig drikke (selv om den var sukkerfri), vurderte de barnas oppførsel som hyperaktiv. Forandringen i barnas oppførsel skjedde bare i foreldrenes hode. http://www.nrk.no/livsstil/dette-skal-du-ikke-tro-pa-1.6361904 2 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Sukker gjør unger hyperaktive jo. Godt å høre du ikke har barn eller har jobbet med barn. Jeg har barn selv. To stykker. De fleste store studier er enige om at dette er og blir en myte. Eks: http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=391812 http://www.familieverden.no/Helse/Mat-og-maltider/Blir-barn-hypre-av-sukker/ http://tv.nrk.no/serie/newton/dmpv74002511/16-10-2011#t=17m13s http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Barn-blir-ikke-hypre-av-sukker-7207810.html Derimot tror jeg unger blir hypre av forventninger, selskap og fest osv. Altså gjerne i anledninger det ikke mangler på sukker. Men fjerner man sukkeret er altså konklusjon ofte den samme. Ungene blir fortsatt hypre. Mine egne unger er mye mer hyper etter en bursdagsfeiring enn om jeg propper dem fulle av sukker en rolig lørdagskveld foran barnetv. Enda godteriet gjerne er det siste som blir levert ut på feiring/fest/osv. 2 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Dette blir veldig off-topic, men XmasB har rett. Det er gjort forskning på dette, og det er bevist at sukker ikke gjør barn hyperaktive. http://www.nrk.no/livsstil/dette-skal-du-ikke-tro-pa-1.6361904 Javel, rart at når visse nevøer og fettere får i seg kake eller jeg forer dem med godis så blir aktivitetsnivået 3-4 ganger høyere før de slokner tidlig. Og forventningsnivået har svært lite å si for en 2 åring du ikke sier at du gir sukker til. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg har barn selv. To stykker. De fleste store studier er enige om at dette er og blir en myte. Eks: http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=391812 http://www.familieverden.no/Helse/Mat-og-maltider/Blir-barn-hypre-av-sukker/ http://tv.nrk.no/serie/newton/dmpv74002511/16-10-2011#t=17m13s http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Barn-blir-ikke-hypre-av-sukker-7207810.html Derimot tror jeg unger blir hypre av forventninger, selskap og fest osv. Altså gjerne i anledninger det ikke mangler på sukker. Men fjerner man sukkeret er altså konklusjon ofte den samme. Ungene blir fortsatt hypre. Mine egne unger er mye mer hyper etter en bursdagsfeiring enn om jeg propper dem fulle av sukker en rolig lørdagskveld foran barnetv. Enda godteriet gjerne er det siste som blir levert ut på feiring/fest/osv. Enig i at situasjonen styrer mye men gi en unge en sjokoladeplate rett før leggetid og lykke til med å få dem til å roe seg. uansett situasjonen rundt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 5 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Javel, rart at når visse nevøer og fettere får i seg kake eller jeg forer dem med godis så blir aktivitetsnivået 3-4 ganger høyere før de slokner tidlig. Og forventningsnivået har svært lite å si for en 2 åring du ikke sier at du gir sukker til. Det er ikke rart, det står til og med forklart både i artikkelen fra British Medical Journal og i oppsummeringen fra NRK: Forandringen i barnas oppførsel skjedde bare i foreldrenes hode. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg