zandzpider Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 noen som veit om dette kortet støtter 200 gb disken ? jeg la den inn i linuxen i dag og.. jeg får 125 GB MAX! det er LITE! : Har også nyeste bios.. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Legg inn service pack 1 til xp. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 les posten igjen Citizenx jeg la den inn i linuxen i dag.. Og du svarer: Legg inn service pack 1 til xp. Skal han legge inn service pack for XP i linux? bare lurer ---- topic: Jeg er nok redd for at HK rett og slett ikke støtter så stor disk... Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 hehe får vel løse dette på en annen måte... baksiden med dette er at det tar sinnsykt lang tid å flytte så mye data Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 det er en slik sperre på noe rundt 130 gb på mange hovedkort, det finnes måter å fikse det, søk deg rundt i forumet, jeg husker det ikke i hodet sorry. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Du kan eventuelt kjøpe en kontroller (PCI) Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 kan du ikke dele opp hd i flere partisjoner 2x 100 gb feks og vil ikke dette funke selv om hk støtter bare 130 gb Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 les posten igjen Citizenxjeg la den inn i linuxen i dag.. Og du svarer: Legg inn service pack 1 til xp. Skal han legge inn service pack for XP i linux? bare lurer ---- topic: Jeg er nok redd for at HK rett og slett ikke støtter så stor disk... *Fnis* så winxp i signaturen hans, derfor trodde jeg at det var det han brukte. Leste ikke helt bra, my bad :oops: Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 noen som veit om dette kortet støtter 200 gb disken ?jeg la den inn i linuxen i dag og.. jeg får 125 GB MAX! Linux kan da overstyre BIOSen og utnytte hd'en max selv om hk ikke "støtter" det? Akkurat sånn som NT/2000/XP kan? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 noen som veit om dette kortet støtter 200 gb disken ?jeg la den inn i linuxen i dag og.. jeg får 125 GB MAX! Linux kan da overstyre BIOSen og utnytte hd'en max selv om hk ikke "støtter" det? Akkurat sånn som NT/2000/XP kan? noe spess triks for dette? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 fra Maxtor sin side No, Red Hat Linux will NOT work with MaxBlast. The reason for this is that both MaxBlast and the LILO Boot Loader want initial, boot sector control of a hard drive. This poses a problem when installing a large capacity drive into a system where the BIOS do not support the drive. Users will have to pursue a hardware solution to circumvent this problem. Får se om du finner en fix for linux TaZ Lenke til kommentar
ratata Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 hva har maxblast med saken å gjøre? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 hva har maxblast med saken å gjøre? De er det programmet som overstyrer BIOS og gjør at du kan utnytte hele disken. kan du ikke dele opp hd i flere partisjoner 2x 100 gb feks og vil ikke dette funke selv om hk støtter bare 130 gbNei, det funker nok ikke. Det er ikke os som sliter med størelsen, men BIOS Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 MaxBlast er vel maxtors eget program. Jeg trodde linux støttet dette "out-of-the-box" (nå er jeg ingen linux-geek, men dette er jeg rimelig sikker på). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå