Gå til innhold

Hjemmekino anlegg 10 000 kr

Anbefalte innlegg

Hei! Skal til å skaffe hjemmekino (lyd) til kjellerstue. Totalt ønsker jeg at prisen er rundt 10 000 kr.

Tenker litt på 5.1 oppsett, med forsterker som støtter 7.1, så et slikt oppsett er mulig senere. Første prioritet er lydkvalitet. Men fyr løs med innspill!

Rommet er ca 5,5 meter langt og 5 meter bredt.

Ønsker altså 5.1 høytaler med receiver. Receiveren bør ha 4 hdmi inputs, minimum 1 rca, og kanskje spdif. (den siste er ikkje heilt nødvendig, då mesteparten blir sendt over hdmi...)

Bildet skal gå til prosjektor(som er kjøpt inn), og har hdmi.

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Det er mye personlige meninger innen hifi, så det beste er nok og oppleve selv, høre på aktuelle merker osv, men dette er jo ikke alltid lett.. Så kan gi deg mine 2 cent etter noen år med div anlegg.

Skal du ha ei surround pakke får du ikke noe med "god" lyd til 10k, etter min meninga da.. Men du får noe som låter helt ok, har litt bass og kan kjøre film på ett greit volum uten at det blir masete.
Da hadde jeg nok sett etter noe kompakt type http://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-49007/ og lagt resten i en dugendes surround forsterker.

Hvis du skal ha god lyd med punch som du kan spille høyt når du hører på musikk og få action inn i stua mens du ser på tv, ville jeg anbefalt og begynne med en pakke med gulvhøyttalere og en forsterker.
Du finner litt forskjellige gulvhøyt i 4/6-tusen kroners klassen, men merker som B&W, Dali, PSB og Klipsch.
Jeg har personlig eid et par med klipsch RF-82 ( som fåes brukt på finn for 4 lapper nå) og jeg vil si det er absolutt ett av de beste kjøpene du kan gjøre til denne prisen. Rå lyd, mye punch, og høyttalere du nærmest ikke klarer og sprenge. Lagt resten av budsjettet igjen i forsterker. Så tatt videre oppgraderinger og legge til surround når du blir bitt av "ekte go' lyd -basillen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...