Gå til innhold

Internett faller ut med flere enheter

Mosegrodd

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om noen her kunne hjulpet meg!

Her hjemme deler vi et hjemmenettverk hvor nettet faller ut til tider. Vi har kanskje en 5-6 enheter som tidvis er koblet på. 2-3 mobiler, to stasjonære med kabel og en laptop.

Når det er bare min stasjonære med nettverkskabel som er koblet til nettverket fungerer alt fint, men med en gang flere enheter kobler seg til, detter nettet ut. Det er spesielt laptopen med trådløst som får nettet til å falle ut virker det som.

Noen ganger tar det noen minutter før det virker igjen. Andre ganger må man trekke ut og sette inn strømkabelen til ruteren for å få det igang igjen.

Dette har pågått en stund og noen perioder er verre enn andre. Jeg begynner iallefall å bli drittlei :p Vi har byttet ruter uten at det har hjulpet på akkurat dette problemet. Vet ikke helt hva info som blir relevant, men leverandøren vår er ihvertfall Altibox og vi bruker D-link DIR-635.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde kjøpt noe du har fått anbefalt her, så ville du trolig sluppet slike problemer.

DIR-635 er en eldre router uten spesielt gode spesifikasjoner.

Grunnen til at nettverks faller ut, er som regelt at det blir for mange samtlige forbindelser.

En PC med bittorrent, kan f.eks sette opp tusenvis av samtlige forbindelser. Det får mange slappe routere til å krasje.

Anbefaler deg å skaffe deg en nyere router fra F.eks Asus.

Rask og stabil, med god rekkevidde: Asus RT-AC66U, ca 1300.-

Stabil og med brukbar rekkevidde: Asus RT-N56U, ca 600.-

Lenke til kommentar

Akkurat hva som er problemet er ikke alltid så lett å finne. Men som sagt, så kan det være noen som er "hovedsynderen" ved å sette opp mye trafikk. Tipper routeren din tåler færre enn 1000 forbindelser.

Bare en enkelt PC kan sette opp flere enn det. En annen ting er at du bør få satt sentralen din i bridge. Da vil også den bli mere stabil og transparent (langt enklere å kontrollere porter ved bruk av servere, kommunikasjon mm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...