Gå til innhold

S4 til kona, valg av operatør etc.

PantZman

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter og vurderer å kjøpe en S4 til kona når hun fyller år.

Jeg har pleid å kjøpe telefoner (Jeg har Note1 og hun S2) uten abonnement og brukt Telenor Frihet (m/frifamilie etc. som er utgått?) som gir 0 kr i mnd avgift, men ingen innkluderte minutt (+startavgift), sms, mms og datatrafikk.

Hun har til nå ikke brukt nevneverdig datatrafikk utenom Wifi (Jeg har hatt forhandler abo i noen år, men det blir det slutt på) men tenker det blir mer og mer aktuelt å gå over til et abonnement med noe innkludert datatrafikk.

Jeg ser først og fremst på Telenor og Djuice pga vi bruker mobil nettbank fra Sparebank1 og har vært rimelig fornøyd med Telenor, men er åpen for å høre om andre alternativer.

Djuice:

Jeg har sett på Djuice Nonstop M som koster 199,- mnd og gir 1000mb og fri bruk på resten.

Isåfall blir regnestykket: 4000kr (mobil) + 2388kr (199kr x12) = 6388,-

På nettbutikken til Djuice selger de S4 m/ abo til 999kr + 3000kr (12md nedbetaling à 250kr) + 2400 (200kr mnd x12) = 6399,-

Så da er vel egentlig spørsmålet om jeg vil betale alt nå eller over 12mnd.

Telenor:

Der er det nermeste alternativet Komplett M som koster 249,- mnd og gir 800mb og fri sms og samtale, men koster 1,99 for MMS.

Kjøper jeg mobil og abo separat blir regnestykket: 4000kr (mobil) + 2988kr (12x249kr mnd) = 6988,-

Kjøper jeg begge på f.eks telenor sine hjemmesider blir det: 999kr (mobil) +

3000kr (nedbetaling 250kr mnd x12) + 2988kr (249kr mnd x12) = 6987,-

Når jeg ser på disse to alternativene ser jo Djuice Nonstop M klart ut som det bedre alternativet. Billigere totalpris og det gir mer (200mb pr mnd og fri bruk av mms). Når det er sagt så har vi ikke så stort forbruk, det eneste som kommer til å bli brukt mer er datatrafikk når det er tilgjengelig.

Er det noen negative sider ved å bruke Djuice fremfor Telenor? Jeg er klar over at Djuice er en del av Telenor.

Er det noen andre operatører jeg bør ta en titt på?

Onecall Folkepakka? Talkmore Fri TSM+1gb? Chess Fribruk? Alle disse ser ut til å gi det samme og til samme pris som Djuice.

Alle alternativene ser ut til å koste oss mer enn hva Telenor Frihet gjør i dag, samtale og sms går det ikke så mye av her i huset men datatrafikken er litt savn når vi er ute på farten.

Om vi begge går over til f.eks Nonstop M så vil vi få en minimums mnd kostnad på 400kr. Det er kanskje det dobbelte av hva vi bruker i dag med Telenor Frihet, men da bruker vi ikke datatrafikk. :roll:

Ble litt langt dette, men jeg håper noen gidder å lese gjennom og komme med noen innvendinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Talkmore Link eller forhåndsbetalt + 500MB data? Koster 99,- for 500MB datapakke og abonnementet er gratis.

Telenor dekning (faktisk eid av Telenor), BankID på mobil og vervemuligheter.

F.eks. kan en eksisterende Talkmore-kunde verve dere, da vil både den som verver og den som blir vervet få 2 måneder gratis abonnement. Dette forutsetter at man har et Fribruk abonnement, men dette kan man jo endre etter 2 måneder hvis man vil. Jeg har vervet et par stykker og det fungerer fint. Jeg kan verve dere hvis dere ikke kjenner noen som har Talkmore fra før.

Har hatt Telenor og Djuice før og var fornøyd med begge.

Lenke til kommentar

Den familiepakka var ikke dum. Sparer 50kr mnd og får samme som med Djuice Nonstop M.

Har hatt Telenor i alle år men har ikke noe imot å skifte operatør så lenge jeg ikke mister noen funksjoner og det virker som før.

Noen som kan bekrefte at Sparebank1 sine mobilbank app og BankID virker med OneCall?

Fra 3.6.2013 vil også følgende mobiloperatører tilby bankID på mobil; Tele2, One Call, My Call og Network Norway. BankID på mobil er en gratis tjeneste for våre kunder.

link

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Hei.

Sitter og vurderer å kjøpe en S4 til kona når hun fyller år.

Jeg har pleid å kjøpe telefoner (Jeg har Note1 og hun S2) uten abonnement og brukt Telenor Frihet (m/frifamilie etc. som er utgått?) som gir 0 kr i mnd avgift, men ingen innkluderte minutt (+startavgift), sms, mms og datatrafikk.

Hun har til nå ikke brukt nevneverdig datatrafikk utenom Wifi (Jeg har hatt forhandler abo i noen år, men det blir det slutt på) men tenker det blir mer og mer aktuelt å gå over til et abonnement med noe innkludert datatrafikk.

Jeg ser først og fremst på Telenor og Djuice pga vi bruker mobil nettbank fra Sparebank1 og har vært rimelig fornøyd med Telenor, men er åpen for å høre om andre alternativer.

Djuice:

Jeg har sett på Djuice Nonstop M som koster 199,- mnd og gir 1000mb og fri bruk på resten.

Isåfall blir regnestykket: 4000kr (mobil) + 2388kr (199kr x12) = 6388,-

På nettbutikken til Djuice selger de S4 m/ abo til 999kr + 3000kr (12md nedbetaling à 250kr) + 2400 (200kr mnd x12) = 6399,-

Så da er vel egentlig spørsmålet om jeg vil betale alt nå eller over 12mnd.

Telenor:

Der er det nermeste alternativet Komplett M som koster 249,- mnd og gir 800mb og fri sms og samtale, men koster 1,99 for MMS.

Kjøper jeg mobil og abo separat blir regnestykket: 4000kr (mobil) + 2988kr (12x249kr mnd) = 6988,-

Kjøper jeg begge på f.eks telenor sine hjemmesider blir det: 999kr (mobil) +

3000kr (nedbetaling 250kr mnd x12) + 2988kr (249kr mnd x12) = 6987,-

Når jeg ser på disse to alternativene ser jo Djuice Nonstop M klart ut som det bedre alternativet. Billigere totalpris og det gir mer (200mb pr mnd og fri bruk av mms). Når det er sagt så har vi ikke så stort forbruk, det eneste som kommer til å bli brukt mer er datatrafikk når det er tilgjengelig.

Er det noen negative sider ved å bruke Djuice fremfor Telenor? Jeg er klar over at Djuice er en del av Telenor.

Er det noen andre operatører jeg bør ta en titt på?

Onecall Folkepakka? Talkmore Fri TSM+1gb? Chess Fribruk? Alle disse ser ut til å gi det samme og til samme pris som Djuice.

Alle alternativene ser ut til å koste oss mer enn hva Telenor Frihet gjør i dag, samtale og sms går det ikke så mye av her i huset men datatrafikken er litt savn når vi er ute på farten.

Om vi begge går over til f.eks Nonstop M så vil vi få en minimums mnd kostnad på 400kr. Det er kanskje det dobbelte av hva vi bruker i dag med Telenor Frihet, men da bruker vi ikke datatrafikk. :roll:

Ble litt langt dette, men jeg håper noen gidder å lese gjennom og komme med noen innvendinger.

Hva med dette: https://www.talkmore.no/fastpris_tale_faktura.html

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert Telipol også. Dersom dere ringer lite, kan det være gunstig. Lar deg velge datapakker etter behov. For 88,- i måneden får du f.eks. 75 min tale, 75 SMS, 5 MMS og 500 MB data. Har Telenor dekning, støtter BankID, 4G, og gir mulighet for gratis samtaler mellom familie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...