30st3n Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg flytta over kjølevifta til en annen pc, og satte den tilbake. Da jeg satte den tilbake laget den rare skrapelyder, jeg dro fingeren over cpu kjerna og fant små metall biter. Antar at dette er silisum. Kjerna er litt smuldret i kantene. Krysset fingrene og satte så forsiktig jeg kunne på vifta. Boota... Tok ca 10 sekunder lenger en vanlig å få opp bios, kommer inn i windows cpu idle temp er 75!!!! Før lå den på 45 max. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg kjøpe en ny cpu med en gang? Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Av med kjøleren.. Planslip http://www.overklokking.no/guides/planslip...ping/index.html rens cpu toppen (Q-tips og sprit - uten såpe!) Skaff noe skikkelig kjølepasta. sett det hele på plass igjen -- og værfosiktig med å ikke "tilte" kjølern mens du setter den på da må du nok bare starte oppigjen fra starten, hvis ikke cpu'en ryker da :wink: Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 ta aldri på kjernen med fingrene fordi det er fett på dem,det kan skje noe du ikke vil skal skje Lenke til kommentar
Druid-Gutten Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 trur nok du må det ja, men hvis maskina ikke er så gammel så har du gjerne garanti på den Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: Druid-Gutten skrev (2002-02-15 15:57):trur nok du må det ja, men hvis maskina ikke er så gammel så har du gjerne garanti på den CPU-core som er smuldret i kantene er vel ikke så lett å få på garanti... Lenke til kommentar
30st3n Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Jeg har klart å få den ned til 60 med cpu rain II progget.... satser nok på en xp 1600 jeg :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Passer best under hk og spu. Flyttes Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 18:11, SirHartge skrev:Passer best under hk og spu. Flyttes En ting er at dere flytter på poster, men er det egentlig nødvendig å skrive dette hele tiden! Dessuten er det så nøye hvor postene ligger i utgangspunktet? Grunnen til at de fleste postene ligger under "alt om data" er jo at dere har laget en "ny" link på hovedsiden til HW.no. Det kunne vel vært mulighet til å velge hvilket tema man skulle ha etter denne linken!? Lenke til kommentar
30st3n Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Beklager... Viste ikke om dette, skal begynne å legge dem riktig heretter.. *Be på knærne om tilgivelse* :smile: Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Grunnen til at moderatorer gir beskjed når en tråd flyttes, er for å gi beskjed om at feil gruppe var valgt slik at man ikke gjør det neste gang. Nå må dere slutte å kritisere modderne, folkens! :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Hadde en duron 750 mhz som jeg herpa litt i kanten på kjernen, den ble ganske så varm før jeg fikk rensa vekk restene av kjernen som var løsnet , men da jeg renset den ble tempen som før og den funket helt fint :smile: Angående Kenny000`s kritikk av SirHartge`s flytting av denne posten + skriving så syntes jeg Kenny000 prater bare tull da det att SirHartge sier fra om dette kun gjør brukerne oppmerksom på att de har postet feil slik att de kan poste posten sin på rette plassen neste gang. alså enig med yummy. [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-16 02:45 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå